يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

بوشهر معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: به برکت تشکیل نهضت سوادآموزی در زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی، نرخ باسوادی در این استان در ۴ دهه گذشته، تقریبا سه برابر رشد یافته است.

 

به گزارش دیارجنوب ، میلاد حبیبی‌نیا چهارشنبه ۳ اسفند با اشاره به مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام، گفت: اولین پیام بعثت، دعوت مردم به علم آموزی بوده است.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از دغدغه های بنیانگذار کبیر انقلاب، رشد شاخص باسوادی مردم ایران بوده است که منجر به صدور فرنمان تاریخی برای تشکیل نهضت سوادآموزی شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر خاطر نشان ساخت: در دوران طاغوت، سازمان‌های آموزش برزگسال تحت عناوینی مانند تعلیمات اکابر، آموزش سالمندان و سازمان آموزش به بزرگسالان مسئولیت آموزش سواد را بر عهده داشته‌اند اما این طرح‌ها نتوانست به گسترش سواد در ایران بینجامد.

madrese nosazi1

حبیبی‌نیا اضافه کرد: بنابر آمارهای موجود، در پایان حکومت پهلوی، نزدیک به ۷۰ در صد از بزرگسالان در بی‌سوادی مطلق به سر می ‌بردند و در بسیاری از مناطق مختلف ایران به ویژه مناطق محروم حاشیه شهرها، روستاها و عشایری، فرصت آموختن برای کودکان لازم التعلیم ایجاد نشده بود.

وی عنوان کرد: کسب مدال های جهانی در زمینه مبارزه با بی سوادی توسط نهضت سوادآموزی، نشانه‌ای از موفقیت نظام مقدس جمهوری اسلامی در گسترش سواد است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: بیش از ۱۵۰ نفر از هم استانی‌ها که با شرکت در کلاس‌های نهضت، از نعمت سواد بهره‌مند شده‌اند، هم اکنون در کسوت هیات علمی دانشگاه، متخصص قلب و عروق، مهندس و معلم در حال خدمت رسانی به جامعه اسلامی هستند.

در پایان با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف جذب افراد بازمانده ار تحصیل، از همه افرادی که با زمینه شناسایی و جذب افراد بازمانده از تحصیل را فراهم می‌کنند، تقدیر کرد.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group