چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403 | Wednesday 15 May 2024

بخشدار شبانکاره گفت: شوراها در آموزش و پرورش به عنوان ارکان اصلی نظام آموزشی محسوب می شوند.

به گزارش دیارجنوب، آیین زنگ هفته شورای آموزش و پرورش و گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه(س) روز شنبه۲۴ دی ماه با حضور ابراهیم حسینی بخشدار و رئیس شورای آموزش و پرورش، کوروش رستمی رئیس منطقه ای و دبیر شورای آموزش و پرورش، سید علی محمدی معاون پرورشی و تربیت بدنی به همراه حسین مستوفی کارشناس حراست، هاشم آرامیده کارشناس ارزیابی و عملکرد و خدیجه سردشتکی مسئول سازمان دانش آموزی منطقه، مدیر، معلمان و دانش آموزان در محل آموزشگاه ابتدایی فاطمیه برگزار شد.

zange shora shabankareh 1
ابراهیم حسینی، بخشدار شبانکاره در این آیین ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه(س) و میلاد امام خمینی(ره) و همچنین گرامیداشت آغاز هفته شوراهای آموزش و پرورش اظهار داشت: شور و مشورت یکی از اساسی ترین مفاهیم مورد تاکید در اسلام و یکی از اصول اساسی مورد توافق جمعی در اداره امور به ویژه در عرصه تحولات آموزش و پرورش می باشد، از این رو تشکیل شوراها در آموزش و پرورش و از جمله مدارس به عنوان ارکان آن محسوب می شوند.
رئیس شورای آموزش و پرورش بخش شبانکاره بیان کرد: رسالت آموزش و پرورش تامین و تربیت نیروی انسانی ماهر برای جامعه است و بر همین اساس این دستگاه تربیتی و آموزشی افزون بر ساختار اداری خود زیر نظر نظام شورایی به رفع چالش ها و برنامه ریزی برای تامین نیازها می پردازد.
حسینی با اشاره به اینکه در عرصه آموزش و پرورش ۴ رکن نظام آموزشی، فضای آموزشی، متون درسی و معلمان نقش دارند تصریح نمود: مشاركت هاي مردمي، تجلي عشق و درك مردم از تعليم و اهميت والای آن در جهان معاصر و تمدن كنونی به شمار مي آيد، عشق و علاقه به آموزش و پرورش كودكان، نوجوانان و جوانان زيباترين و بهترين زمينه های مشاركت مردم در امر تعليم و تربيت را فراهم آورده است.

zange shora shabankareh 1
وی خاطر نشان کرد: در کارها بدون آینده نگری و برنامه ریزی نمی توان به نتیجه مطلوب رسید لذا داشتن چراغ راه برای رسیدن به اهداف و برنامه ها در جامعه ضرورت دارد، برای رسیدن به اهداف باید برنامه ریزی ها بر حسب ضرورت ها و نیازهای منطقه باشد تا به نتیجه مطلوب برسیم.
کورش رستمی دبیرشورای آموزش و پروورش دراین آیین گفت: قانون تشکیل شورای آموزش و پرورش تحول عظیمی را در نظام آموزش و پرورش بوجود آورد زیرا زمینه حرکت به سوی عدم تمرکز و مشارکت در تصمیم گیری را دراین نهاد مهم فرهنگی درکشور مهیا ساخت.
وی با بیان اینکه تاریخ ۲۴ الی۳۰ دی ماه بنام هفته شورای آموزش و پرورش نامگذاری شده، افزود: درسایه همدلی، برنامه محوری، نگاه کارشناسانه و کمک همه جانبه دستگاه های عضو شورای آموزش و پرورش بستر مناسب برای رفع چالش ها و موانع موجود در آموزش و پرورش بوجود می آید که این مهم در منطقه شبانکاره باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

zange shora shabankareh 1zange shora shabankareh 1zange shora shabankareh 1

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group