شنبه 15 ارديبهشت 1403 | Saturday 4 May 2024

کتاب سفرنامه طواف عشق؛ سفرنامه ای از حج تمتع کاروان ۱۶۰۱۰؛ اثر حسین رنجبر روز جمعه در آئینی رونمایی شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این آئین گفت: حمایت از چاپ اول کتاب ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و این برنامه به صورت نظام مند در این اداره کل پیگیری می‌شود.
عبدالرحیم افروغ افزود: در همین ارتباط برای اینکه کتاب رونق پیدا کند و مورد مطالعه مخاطب بیشتری قرار گیرد کار رونمایی، تبلیغ و تا حد امکان جلب حمایت از کتاب‌های وزین با اثر اجتماعی ویژه انجام می‌شود.
وی بیان کرد: هرچند ساز و کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تغییر کرده اما حمایت از نویسندگان همچنان وجود دارد.
افروغ اظهار کرد: همچنین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این نگاه را دارد که با ایجاد سامانه‌های جدید خرید بتواند از کتابفروشی‌ها حمایت ویژه‌ای داشته باشد.

ketabe safarname
نویسنده کتاب سفرنامه طواف عشق گفت: برای نوشتن این کتاب ۶۰۰ ساعت، ۳۶ هزار دقیقه و ۲میلیون و ۱۶۰ هزار ثانیه صرف شده تا این کتاب که برگرفته از خاطرات سفر حج سال ۱۴۴۳ قمری و ۱۴۰۱ شمسی از کاروان ۱۶۰۱۰ استان بوشهر نگاشته شود.
حسین رنجبر افزود: کتاب سفرنامه طواف عشق در ۱۶۴ صفحه و در قالب ۲۰۰ قطعه عکس تنظیم شده تا خواننده با تطبیق عکس‌ها با نوشته‌ها تصویر واقعی در ذهن خود بپروراند.
وی ادامه داد: در این کتاب سعی شده به همه اماکن مقدس مکه و مدینه و اعمال و احکام حج به خوبی پرداخته شود و افزون براینکه خاطراتی برای حاجیانی که یک بار به سرزمین وحی سفر کرده اند زنده می‌شود کتاب جامعی برای افرادی است که تاکنون به این سفر معنوی نرفته و قصد عزیمت دارند.
رنجبر گفت: در این کتاب به فرعیات، جزئیات و مراکز خریدی که بیشتر حجاج به آنجا می‌رفتند و خرید می‌کردند نیز توجه شده است.
وی یادآور شد: در این کتاب جامع سعی شده خاطرات سفر به حج ثبت و ضبط شود تا راهنمایی باشد برای حاجیانی که هنوز عازم نشده و قصد سفر دارند.
رنجبر ادامه داد: بخشی از این کتاب به معرفی کاروان، بخشی به حضور کاروان در مکه و بخشی نیز به حضور کاروان در مدینه اختصاص یافته است.
وی یادآورشد: تاکنون هشت جلد کتاب در زمینه علوم و معارف اسلامی، کمک درسی و کمک آموزشی در زمینه معارف برحسب نیاز دانش آموزان به چاپ رسانده است./ ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group