يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر سه شهید گمنام همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور گسترده و پرشور مردم و مسئولان در بوشهر برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر اظهار داشت: امروز و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در بوشهر تشییع شد.
سرهنگ علیرضا غریبی اضافه کرد: پیکر این سه شهید در روز ۲۶ آذر مورد استقبال مردم بوشهر قرار گرفت و طی روزهای گذشته در شهرها و روستاهای مختلف استان برنامه‌های متنوعی به همین مناسبت برگزار شد.

gomnam hahid b
وی با بیان اینکه این شهدا در عملیات‌های خیبر و کربلای ۵ به فیض عظیم شهادت نائل آمده‌اند، افزود: ۲ شهید در جزیره مجنون و یک شهید هم در شلمچه به شهادت رسیده است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر ادامه داد: این سه شهید پس از تشییع، در سه منطقه یادمانی شامل بندرگاه بوشهر، بندر عامری تنگستان و درازی دشتی به خاک سپرده می‌شوند.
وی سن این رزمندگان هنگام شهادت را ۱۸، ۲۳ و ۲۶ سال اعلام کرد و افزود: مراسم تشییع این شهدا از بسیج مرکزی تا مصلای جمعه انجام شده و بعد از ظهر امروز در نقاط یاد شده خاکسپاری می‌شوند.
غریبی گفت: تاکنون استان بوشهر میزبان ۱۶۵ شهید گمنام بوده و با خاکسپاری این سه شهید شمار شهدای گمنام دفن شده در این استان به ۱۶۸ شهید می‌رسد.
مراسم تشییع شهدای گمنام در شهر بوشهر با حضور گسترده و پرشور مردم شهیدپرور استان بوشهر و جمعی از مسئولان از بسیج مرکزی تا مصلی برگزار شد./ مهر

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group