يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و آزاد کردن کندوهای کارخانه آرد توقیف شده استان بوشهر، اکنون همه شهرستان‌های این استان وضعیت پایداری در تامین آرد مورد نیاز دارند و کمبودی در هیچ‌یک از شهرستان‌ها گزارش نشده است.

به گزارش دیارجنوب، جمال زارعی روز پنجشنبه در حاشیه نشست تنظیم بازار استان بوشهر اظهار داشت: ۲ شهرستان گناوه و دشتستان در روزهای گذشته اعلام کرده بودند که با کمبود آرد مواجه هستند که با آزادسازی یکی از کندوهای کارخانه توقیف شده، نزدیک به ۲ هزار و ۵۰۰ کیسه به انها تخصیص یافت و این مشکل به طور کامل رفع شده است.
وی بیان کرد: آرد مورد نیاز از سه کارخانه آرد فعال در استان بوشهر تامین می‌شود و تنها شمار اندکی از نانوایی‌هایی که به آرد نوع ۲ نیاز دارند به صورت آزاد و خود حمل از دیگر استان‌ها تامین می‌کنند.

karkhane ard
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان بوشهر یادآور شد: تولید سه کارخانه فعال در این استان در آرد نوع یک هشت هزار و ۵۰۰ تن است که به طور کامل کفاف نیاز استان را می‌دهد و تولید نوع ۲ این کارخانه‌ها یکهزار و ۲۰۰ تن است و حدود ۸۰۰ تن از خارج استان تامین می‌شود.
زارعی در ارتباط با تامین کالاهای مورد نیاز استان بوشهر در ماه‌های پایانی سال و ماه مبارک رمضان گفت: در زمان حاضر موجودی انبارهای غله استان بوشهر ۱۹ هزار تن گندم است که تکافوی بیش از یک ماه این استان را می‌دهد اما در این زمینه مشکلی وجود ندارد چرا که به طور روزانه از استان خوزستان وارد می‌شود.
وی اضافه کرد: موجودی برنج استان اکنون یکهزار و ۶۰۰ تن و برای شکر یکهزار و پانصد تن است و با توجه به تمهیداتی که تا پایان سال اندیشیده شده، دغدغه‌ای برای توزیع و تنظیم بازار برای مردم وجود ندارد.
زارعی با اشاره به افزایش نیاز بازار در روزهای پایانی سال و آغاز ماه مبارک رمضان، اطمینان داد: با توجه به تطابق نیاز بازار با سال گذشته و پیش بینی صورت گرفته اکنون موجودی مورد نیاز استان بوشهر تامین شده و در صورت نیاز مانعی برای اخذ مجوز ورود کالاهای اساسی وجود ندارد./ ایرنا

 

استان بوشهر

Template Design:Dima Group