دوشنبه 17 ارديبهشت 1403 | Monday 6 May 2024

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۵ هزار تومان، پزشک متخصص ۱۲۰ هزار تومان و پزشک فوق تخصص ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

به گزارش دیارجنوب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،علی سالاریان، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با حضور در برنامه "گفتگوی ۱۸:۳۰" شبکه خبر گفت: با توجه به تورم ۴۵ درصدی که بانک مرکزی اعلام کرده است و هزینه استهلاک تجهیزات پزشکی و بخش حرفه‌ای، برآورد کارشناسان اقتصاد و سلامت سازمان نظام پزشکی برای سال ۱۴۰۱ این بوده که قیمت تعرفه‌ها حداقل ۶۰ درصد افزایش یابد.

وی افزود: هزینه ویزیت پزشک عمومی در سال ۱۴۰۱ به حدود ۸۵ هزار تومان، ویزیت پزشک متخصص به حدود ۱۲۰ هزار تومان و ویزیت پزشک فوق تخصص به حدود ۱۶۰ هزار تومان خواهد رسید.

سالاریان بیان کرد: در شورای عالی بیمه، نظام پزشکی به عنوان فروشنده خدمات با ۹ عضو دیگر که خریدار خدمات هستند، مواجه است و این ترکیب شورای عالی بیمه در حوزه تعرفه‌گذاری خدمات پزشکی اجحاف در حق جامعه پزشکی است.

noskhe elekteronik

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی افزود: دولت در این سال‌ها براساس هزینه خودش، خدمات پزشکی را قیمت‌گذاری دستوری کرده است که منجر به تنزل خدمات پزشکی، مهاجرت پزشکان، تغییر شغل پزشکان و تخلف در این زمینه شده است.

مهدی یوسفی، مدیرکل تعرفه، استاندارد و بیمه وزارت بهداشت دیگر مهمان برنامه با بیان اینکه وزارت بهداشت بر در دسترس بودن و باکیفیت بودن خدمت تأکید دارد، گفت: ما معتقد به این نیستیم که نظام سلامت بر اساس نظام پرداخت از جیب بیمار اداره شود به این دلیل که نظام سلامت با متغییرها و افزایش قیمت‌هایی روبروست که اصولا این تعرفه‌ها پاسخگوی اجزای نظام سلامت نیست.

سید جلیل میرمحمدی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اعلام تعرفه‌ پیشنهادی نظام پزشکی در رسانه‌ها گفت: جایگاه قانونی تعیین و ابلاغ تعرفه پزشکی و خدمات درمانی، شورای عالی بیمه و هیئت دولت است.

وی بیان کرد: قبل از تعیین و تصویب نرخ تعرفه پیشنهادی نظام پزشکی، اعلام عمومی آن برای زمینه‌سازی دریافت پول خارج عرف است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس گفت: ۸۰ درصد مراجعه سرپایی مردم به مطب‌های خصوصی است، در نتیجه همه بار این افزایش تعرفه را مردم متحمل می‌شوند.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group