يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

مدیر شرکت روشن بافت دشتستان گفت: از ابتدای تاسیس این شرکت تاکنون بیش از ۵۰۰ بافنده فرش مشغول به کار شده اند.

به گزارش دیارجنوب، پروانه خدابنده در بازدید از کارگاه های فرش دهقاید اظهار داشت: با تاسیس شرکت روشن بافت دشتستان از سال 1394 تاکنون در راستای اشتغالزایی بیش از ۵۰۰ بافنده آموزش دیده و مشغول بکار شده اند.
وی در ادامه اضافه کرد: این افراد برای دریافت تسهیلات و مستقل شدن به اتحادیه معرفی شده اند.
پروانه خدابنده با بیان اینکه آموزش در راس همه برنامه های این شرکت قرار دارد، بیان داشت: با برگزاری دوره های آموزشی، بافندگان مهاجری که به این منطقه آمده بودند را ارتقا داده و امروز نیز شاهد بافت فرش با کیفیت بالاتری هستیم.

farsh khidabandeh 1
رییس اتحادیه فرش دستباف دشتستان در خصوص اقدامات این اتحادیه بیان داشت: این اتحادیه با 3 هزار بافنده فرش در بخشهای مختلف با نمایندگی ها و شرکت های تعاونی بصورت مستقل و با اعطا تسهیلات در راستای اشتغالزایی اقدامات خوبی انجام داده است.
مدیر شرکت روشن بافت دشتستان تصریح کرد: از ابتدای تشکیل این اتحادیه تاکنون 330 نفر بیمه تامین اجتماعی شدند که با روی کار آمدن بیمه روستایی عشایری 260 نفر هم تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند.
خدابنده با اشاره به اینکه مواد اولیه بافنده ها بموقع در اختیارشان قرار میگیرد، ابراز داشت: از پایان سال 99 تا کنون 65 نفر در راستای اشتغالزایی مستقل تسهیلات مشاغل خانگی روستایی دریافت کرده اند.

وی بافنده های همدانی را بهترین بافندگان عنوان کرد و گفت: آموزش را برای ارتقا بافندگان در اولویت اول قرار دادیم که امروزه شاهد رشد خوبی در آنها هستیم.
یکی از بافندگان در این بازدید با گلایه ازمشکلات فروش گفت: مواد اولیه بموقع در اختیارمان قرار میگیرد ولی برای فروش فرش هایمان مشکل داریم.
دیگر بافنده فرش نیز در این راستا، خواستار حمایت مسئولین شد.

farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1farsh khidabandeh 1

برای دیدن فیلم این خبر اینجا کلیک کنید

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group