يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

مسئول سازمان بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه السلام گفت: عشایر نقش بسزایی در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع از حیثیت و ناموس کشور دارند.

به گزارش دیارجنوب، سرگرد رضا حیدری راد در این دیدار که به مناسبت روز بسیج عشایر برگزار شد، اظهار کرد: 29 اردیبهشت سال روز بیعت تاریخی عشایر با امام خمینی (ره) بنیان¬گذار نظام جمهوری اسلامی است که هر ساله به همین مناسبت برنامه¬های متعددی برگزار می¬شود.
وی تصریح کرد: عشایر 2 درصد از جمعیت کشور را شامل می¬شوند که با تقدیم بیش از 10 هزار شهید نقش بسزایی در ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و دفاع از حیثیت و ناموس کشور ایفا نموده¬اند.
مسئول بسیج عشایر سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر همچنین به همین مناسبت با سرهنگ عبدالرضا دشتی جانشین فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام نیز دیدار و گفت و گو کرد.
حیدری راد در این دیدارها به ارائه توضیحاتی درباره برنامه¬های اجرایی سازمان بسیج عشایر استان بوشهر در طول سال جاری پرداخت.
عشایر استان بوشهر دارای جمعیتی بالغ بر 30 هزار نفر هستند که همگی از ایل بزرگ قشقایی بوده و به زبان ترکی قشقایی صحبت می¬کنند.
عشایر بوشهر از پنج طایفه بزرگ کشکولی، دره شوری، شش بلوکی، فارسیمدان و عمله تشکیل و شامل 38 تیره و 103 بنکو می باشند که 7 ماه از سال را در این استان و بقیه را در مناطق سردسیری و ییلاق¬های استان¬های فارس، کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان می¬گذرانند.
سازمان بسیج عشایر سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر اسفند سال گذشته راه¬اندازی شد و فعالیت خود را به صورت رسمی از امسال آغاز کرد./ خبرگزاری بسیج

استان بوشهر

Template Design:Dima Group