دوشنبه 31 ارديبهشت 1403 | Monday 20 May 2024

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و فناورانه را در اولویت دانست و گفت: تسهیلات مختلف قرض الحسنه برای توسعه فعالیت‌های شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر پرداخت شده است.

 

به گزارش دیارجنوب ، رحمان دشتی در اجتماع نمازگزاران جمعه بوشهر، علم و دانش را سبب قدرت و ثروت در جامعه دانست و اظهار داشت: پارک علم و فناوری در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد نقش مهمی در جامعه دارند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک‌ هزار و 500 فرصت اشتغال‌زایی برای شرکت‌های زیرمجموعه پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر فراهم شده است، گفت: در 8 ماه امسال 340 فرصت شغلی فناورانه ایجاد شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر یکی از موفقیت‌های مهم این مجموعه را فعالیت در عرصه جلبک دریایی برای تولید محصولات و مواد غذایی و بهداشتی دانست و بیان کرد: اکنون تولید محصول از جلبک در شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر آغاز شده و سالانه بیش از 20 تن محصول با کاربردهای مختلف دارویی و غذایی و بهداشتی تولید می‌شود.

دشتی بوشهر را نخستین استان در کشور در عرصه تولید جلبک دانست و ادامه داد: طراحی و ساخت قایق‌های تفریحی و گردشگری از دیگر تولیدات شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار به ارزش 400 هزار یورو محصولات دانش‌بنیان و فناورانه، مهندسی و صنایع خلاق استان بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امسال از محل تبصره 16 قانون بودجه 60 میلیارد تومان، تبصره 18 هم 37 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان استان بوشهر پرداخت و یا در حال تصویب و پرداخت است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group