يكشنبه 30 ارديبهشت 1403 | Sunday 19 May 2024

ویژه برنامه روز ملی روستا و عشایر با حضور فرماندار شهرستان دشتستان ودیگر مسئولین در روستای دهداران علیا بخش شبانکاره شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، ویژه برنامه روز ملی روستا و عشایر با حضور فرماندار شهرستان دشتستان و معاونین ، بخشدار شبانکاره، مسئولین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و شهرستان، مسئولین امور عشایر استان و شهرستان در روستای دهداران علیا با هدف گرامی‌داشت روز روستا و عشایر و نقش و جایگاه روستاییان و عشایر و تاثیرشان در اقتصاد ملی و تولیدات داخلی برگزار گردید.
فرماندار شهرستان دشتستان در این مراسم با تبریک روز ملی روستا و عشایر و هفته نیروی انتظامی گفت: نقش روستاییان و عشایر در پیشینه جمهوری اسلامی ویژه و منحصر به فرد است روستاییان و عشایر غیور از گذشته تاکنون در دفاع مقدس، پایدار کردن امنیت و رقم زدن اقتدار و صلابت کشور و سهیم بودن در اقتصاد و تولید نقش به سزایی داشته و دارند.
وی اضافه کرد: در دولت سیزدهم دولت مردمی ایران قوی، اقدامات خوبی در زمینه عمران و آبادانی روستاها انجام یافته است که بخشی از این اقدامات همین موضوع توجه به مقوله ورزش و شور و نشاط در جامعه روستایی بوده است که تا به امروز اکثریت روستاهای بخش از این نعمت برخوردار شده اند.
فرماندار شهرستان دشتستان در ادامه بیان کرد: در دولت مردمی سیزدهم انتظار مردم این است که مسئولان، مجاهدانه میان میدان عمل باشند و مسائل مردم را رفع و رجوع کنند. که در شهرستان دشتستان جا دارد بخاطر تحقق این امر و حضور و در کنار مردم بودن بخشداران، شوراهای اسلامی و دهیاران از آنها تشکر نمایم.
وی خاطرنشان کرد: زیرسازی، جدول گذاری و آسفالت معابر، سنگ فرش پیاده روها، فضای سبز، چمن های مصنوعی و امور زیر بنایی و همکاری و همراهی با دستگاه های خدمات رسان از مجموع اقداماتی بوده است که در این دو سال با پشتکار، تلاش و تعصب دهیاران و شوراهای اسلامی و همکاری سایر ادارات در روستای دارای دهیاری روستای فاقد دهیاری با نگاه عادلانه انجام گرفته است و در سال جاری انشالله اقدامات تکمیلی در حوزه های مختلف در شهرستان را شاهد خواهیم بود.

فرماندار دشتستان با بیان اینکه روستاها می‌توانند منجر به توسعه پایدار شوند، گفت: یکی از اقدامات بسیار خوب کشور در مدیریت نوین روستایی، تجلی مشارکت مردم در قالب پارلمان‌های مردمی به نام شوراهای محلی است، امروز مسائل و مشکلات روستاها به واسطه شوراها بهتر بیان می‌شود و نتیجه مشارکت مردم در شوراها و دهیاری‌ها، آبادانی مستمر در روستاها را شکل داده است. 
بنافی با اشاره به اقتصاد جامعه روستایی و عشایری و سهمی که در تولید محصولات کشاورزی، لبنی، پروتینی و صنایع دستی دارند گفت: در راستای کاهش نرخ بیکاری باید تولید افزایش پیدا کند که شروع شکل گیری آن از روستاها است و به نوعی استفاده از روستاها در رفع معضل اقتصادی کمک بسیاری دارد.

در حاشیه این مراسم زمین چمن مصنوعی روستا بهره‌برداری و افتتاح گردید.

ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1ashayer shabankare 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group