سه شنبه 1 خرداد 1403 | Tuesday 21 May 2024

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از آغاز رقابت ۱۷۰ نفر در هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی در استان خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالرحیم افروغ بیان کرد: ۱۷۰ نفر از جوانان و نوجوانان از سراسر استان بوشهر در هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ثبت‌نام کرده‌اند که از امروز به مدت ۲ روز به صورت حضوری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: سه نفر برگزیده هشتمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی استان به مرحله نهایی و ملی که مهرماه در تهران برگزار می‌شود راه می‌یابند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: کشف و شناسایی ظرفیت‌های این حوزه برای سرمایه‌گذاری مهم‌ترین هدف از برگزاری جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی در بوشهر است.

وی عنوان کرد: در بخش حضوری این جام جوانان و نوجوانان به رقابت در رشته فیفا ۲۳ می‌پردازند.

افروغ یادآور شد: از اول تیر امسال بخش برخط مسابقه در ۲۰ رشته که با رویکرد ایرانی_ اسلامی‌ست در حال برگزاری است.

وی گفت: آقای گزدرازی منتخب سال گذشته استان در مرحله نهایی با اقتدار توانست عنوان قهرمان بازی‌های ویدیویی کشور را کسب کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اظهار کرد: بازی‌های ویدیویی یک رویداد جذاب و پرهیجان در عرصه ملی است که با تاثیرگذاری مثبت بین جوانان و نوجوانان می‌تواند از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

وی با تاکید بر این‌که امروزه بازی فقط سرگرمی نیست، افزود: با توجه به تحقیقات علمی، انواع بازی‌های ویدیویی در درمان بسیاری از بیماری‌ها همچون روحی و روانی موثر است که این نشان دهنده جایگاه بازی در بین بشر دارد.

افروغ گفت: شرکت‌کنندگان با شرکت در این جام با خلاقیت و نوآوری باید تلاش کنند علاوه بر کسب تجربه برای حضور در عرصه‌های ملی و بین‌المللی، بازی‌های مبتکرانه را نیز تولید کنند.

آیین پایانی و تقدیر از برگزیدگان هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی استان بوشهر روز سه‌شنبه ساعت ۱۷ در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر برگزار خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group