دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل شیلات استان بوشهر از افزایش ۴ هزار تنی تولید ماهی پرورشی در استان خبر داد و گفت: با توسعه پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس ظرفیت تولید این محصول از ۷ هزار و ۱۱ هزار تن افزایش یافته است.

به گزارش دیارجنوب، عقیل امینی صبح امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع شیلات بوشهر با بیان اینکه به لطف خدا استقبال از این نمایشگاه خیلی خوب بوده است اظهار داشت: قطعاً برگزاری چنین نمایشگاه تخصصی نقش مهمی در موضوع اقتصاد دریا محور و بهره‌وری در بخش‌های مختلف شیلات دارد.

وی با بیان اینکه 75 شرکت حوزه صنایع آبزیان از 16 استان کشور در دومین نمایشگاه تخصصی صنایع شیلات ایران در بوشهر تصریح کرد: حوزه‌های مختلف تخصصی شیلات مانند تجهیزات، خوراک آبزیان، صید و صیادی، هوشمندسازی، صادرات، ماهیان زینتی ، جلبک، صدف خوراکی و صدف مروارید و دیگر محصولات شیلات در این نمایشگاه مشارکت داشتند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر ادامه داد: فناوری‌های مدرن و کنترل هوشمند محیط پرورش آبزیان نیز در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

عقیل امینی با بیان اینکه ظرفیت‌ها که در نمایشگاه ارائه شده است این نوید را داده است ظرفیت‌های داخلی تمام نیازمندی‌های شیلات را برآورده می‌کند در زمینه برنامه‌های که در این نمایشگاه برگزار شد گفت: کارگاه‌های آموزشی خوبی در بخش‌های مختلف پرورش ماهی در قفس، تکثیر و پرورش میگو ، جلبک و صدف خوراکی و مرواریدساز با حضور اساتید و فعالین پرورش آبزیان کشور همزمان با این نمایشگاه تشکیل شد.

وی به برگزاری برنامه جشنواره طبخ میگو پرورشی اشاره کرد و افزود: این جشنواره با استقبال خوب بازدیدکنندگان مواجه شد و در طبخ میگو پرورشی به شکل‌های مختلف کبابی، پلو میگو، میگو خشک، سوخاری و حوزه‌ها در این جشنواره به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر به برگزاری هرساله این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: هر ساله در همین بازه زمانی نمایشگاه تخصصی صنایع شیلات به مدت 4 روز برگزار خواهد شد.

امینی یکی از ظرفیت‌های تولیدی استان بوشهر را پرورش ماهی در قفس در خلیج فارس دانست و بیان کرد: با توسعه این طرح‌ها تولید این آبزی 4 هزار تن افزایش یافت و از 7 هزار تن به بیش از 11 هزار تن رسیده است./تسنیم

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group