جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

مدیرکل سازمان انتقال خون استان بوشهر گفت: واحد پخش خون انتقال خون استان بوشهر سال گذشته ۶ هزار و ۷۵۰ واحد خون به استان‌های تهران، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان ارسال کرد.

به گزارش دیارجنوب ، علیرضا باستین مدیرکل انتقال خون استان بوشهر ظهر امروز در نشستی که به منظور ارائه عملکرد انتقال خون استان در سال ۱۴۰۲ برگزار شد، با قدردانی از مشارکت پرشور مردم استان در امر اهدای خون، اظهار داشت: مردم استان همچون سال‌های گذشته نشان دادند که فرهنگ اهدای خون جزئی جدانشدنی از زندگی آنهاست و با اهدای خون خود، بار دیگر صحنه‌هایی از ایثار و فداکاری را به نمایش گذاشتند.

وی با اشاره به آمار اهدای خون در سال ۱۴۰۲، افزود: ما در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۹ درصدی اهدای خون نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم، به گونه‌ای که ۳۹ هزار و ۳۱۷ نفر از مردم استان در این کار نوع دوستانه مشارکت داشتند.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان بوشهر در خصوص افزایش اهدای خون بانوان هم گفت: در سال ۱۴۰۱، یک هزار و ۷۲۸ نفر از بانوان استان خون اهدا کردند، در حالی که این رقم در سال ۱۴۰۲ به یک هزار و ۹۸۹ نفر افزایش پیدا کرد.

وی در خصوص ارسال خون در شبکه ملی خون‌رسان، گفت: واحد پخش خون انتقال خون استان سال گذشته، ۶ هزار و ۷۵۰ واحد خون به استان‌های تهران، هرمزگان، فارس و سیستان و بلوچستان ارسال کرد که در این مورد هم رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ را شاهد بودیم./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group