يكشنبه 16 ارديبهشت 1403 | Sunday 5 May 2024

نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: آزمون سراسری در ۱۱ حوزه استان با شرکت ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب برگزار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، محمود افشاری نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در دانشگاه خلیج فارس بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: آزمون سراسری در گروه‌های آموزشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی با شرکت یک میلیون و ۱۵۲ هزار نفر در کشور در روزهای پنج‌شنبه، ششم اردیبهشت‌ماه و جمعه ۷ اردیبهشت برگزار می‌شود که در استان بوشهر هم زمان در ۱۱ حوزه استان با شرکت ۱۶ هزار و ۲۴۲ داوطلب برگزار می‌شود.

وی افزود: در این آزمون دروس عمومی حذف شده و سوابق آموزشی با ضریب ۵۰ درصدی در نمره داوطلب تاثیر دارد.

این مقام مسوول با بیان اینکه این آزمون شامل چهار دفترچه است که مربوط به دروس تخصصی است، ادامه داد: داوطلبانی که متقاضی دبیری هستند باید علاوه بر پاسخ دادن به سوالات تخصصی گروه آزمایشی ثبت نامی، با دریافت دفترچه مربوط به سووالات مخصوص آزمون فرهنگیان، به سووالات مربوطه نیز پاسخ دهند.

افشاری با اشاره به اینکه تاریخ برگزاری نوبت دوم این آزمون هفتم و هشتم تیر ماه ۱۴۰۴ است، بیان کرد: داوطلبان از سوم اردیبهشت‌ماه می‌توانند کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنج شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

آزمون گروه آزمایشی هنر نیز عصر پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

افشاری با بیان اینکه آزمون گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه هفت اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود گفت: آزمون گروه آزمایشی زبانهای خارجی هم عصر پنج‌شنبه ۶ اردیبهشت برگزار می‌شود. شروع کلیه آزمون‌های گروه‌های آزمایشی صبح ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه و عصر ساعت ۱۵ است.
وی ادامه داد: آمار داوطلبان دانشگاه خلیج فارس در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در دانشگاه خلیج فارس بوشهر، در رشته علوم ریاضی و فنی ۲۶۶ زن و ۵۱۰ مرد، در رشته ادبیات و علوم انسانی یک هزار و ۹۸ زن و ۳۵۲ مرد و در رشته هنر نیز ۲۱۳ زن و ۳۰ مرد شرکت می‌کنند.

افشاری اعلام داشت: در رشته علوم تجربی یک هزار و ۸۱۲ داوطلب زن و ۸۳۰ داوطلب مرد حضور دارند و در رشته زبان‌های خارجی نیز ۳۹۸ زن و ۲۰۸ رقابت شرکت خواهند کرد./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group