دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

امام جمعه دشتستان با اشاره به افزایش وقوع تصادفات در دشتستان گفت: زمینه کاهش تصادفات رانندگی در دشتستان فراهم شود.

به گزارش دیارجنوب ، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات دنیا بهترین زمان و مکان برای عمل است و آخرت تنها زمان محاسبه و ارزیابی و سنجش است.

وی اضافه کرد: در آخرت میزان قرار می‌دهند و هر کسی با شخصیت ساخته شده از اعمالش سنجیده می‌شود. انسان‌ها باید هر از گاهی به محاسبه نفس بپردازند و خود را برای ابدیت آماده کنند زیرا اگر این کار را انجام ندهند؛ وقتی در پایان کار در می‌یابند که کاری نکرده‌اند افسوس و حسرت می‌خورند.

امام جمعه دشتستان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد. این انقلاب پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم، جهان را به لرزه درآورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان عالم روشن کرد.

وی ادامه داد: اکنون پس از گذشت چهار دهه از عمر گران مایه این شجره پر امید، نیکوست به بازخوانی برخی دستاوردهای آن پرداخته شود تا برخی نینگارند که به سادگی به بار نشسته و در حفظ آن کوشاتر باشند.

حجت‌الاسلام مصلح افزود: این انقلاب عظیم، دستاوردهای فراوانی در داخل و خارج از کشور داشته و سال‌ها طول می‌کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده‌ی الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

وی با اشاره به افزایش تصادفات رانندگی در شهرستان دشتستان تاکید کرد: متأسفانه روند افزایشی تصادفات و جانباختگان سوانح و حوادث در چند ماه اخیر در استان نگران کننده است.

امام جمعه دشتستان بیان کرد: سوانح و حوادث رانندگی دلایل مختلفی دارد که نهایتاً منجر به تلخ‌کامی مردم و عزادار شدن خانواده‌ها می‌شود. حدود ۱۰ درصد بودجه سالانه کشور هزینه تصادفات می‌شود که در بخش‌های بیمارستانی، خودرو، وسایل نقلیه و … صرف می‌شود و آمار بالایی بوده و باید فکری به حال این مسئله مهم کرد.

وی گفت: خانواده‌ها در تعطیلات اخر هفته و سایر موقعیت‌هایی که پیش می‌آید به نیت تفریح و تجدید قوا به خارج از شهرستان یا اطراف شهر می‌روند اما بعضاً این مسافرت‌ها و گردش‌ها به غم و اندوه و تلخ‌کامی منجر می‌شود که برای خانواده‌ها بسیار سنگین بوده و باید عوامل متعدد آن را تا حد امکان برطرف کرد.

مصلح اضافه کرد: عمده ترین عامل اینگونه حوادث عامل انسانی است که نوعاً راکبین موتورها جوانان و نوجوانانی هستند که قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت نمی‌کنند و فاقد مجوز رانندگی هستند و از کلاه ایمنی استفاده نمی‌کنند، بیمه نیستند، سرعت و سبقت غیر مجاز دارند.

وی ادامه داد: جوانان عزیز باید در رانندگی حق و حقوق دیگر افراد را در نظر بگیرند و این را بدانند که اگر با رانندگی پر مخاطره، آسیبی به دیگران برسد فردای قیامت باید پاسخگوی آن باشند./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group