يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: روزانه به طور متوسط ۴۴۰ هزار و ۸۸۸ تردد وسایل نقلیه در راه‌های استان بوشهر ثبت می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، بهرام اسدی گفت: این تعداد تردد از طریق ۶۰ سامانه ترددشمار نصب شده در راه‌های استان به دست می‌آید.
اسدی با بیان اینکه ۸۰ درصد راههای بوشهر با سامانه های هوشمند رصد می شود، افزود: در حال حاضر علاوه بر ۶۰ دستگاه تردد شمار و ۱۹ دستگاه دوربین نظارت تصویری، ۵۳ سامانه دوربین ثبت تخلفات نیز به منظور رصد و کنترل سرعت لحظه‌ای وسایل نقلیه در طول راه‌ها نصب هستند.

ثبت افزون بر ۱۰۳ میلیون تردد در استان طی ۸ ماهه

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر ادامه داد: طی ۸ ماهه سالجاری ۱۰۳ میلیون و ۳۹ هزار و ۷۹۶ تردد خودرو در محورهای استان ثبت شده که نسبت به زمان مشابه پارسال ۱۲ درصد افزایش داشت.
به گفته اسدی، ۸۹ درصد ترددها مربوط به خودروهای سبک و ۱۱ درصد خودروهای سنگین بوده است.

افزایش ۱۳ درصدی ورودی و خروجی خودرو در استان

اسدی از افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در ورودی و خروجی های استان خبر داد و تصریح کرد: در هشت ماهه سال جاری ۸ میلیون و ۱۹۰ هزار تردد انواع وسیله نقلیه به ورودی های استان بوشهر بوده، از طرفی ۸ میلیون و ۷۲ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده است.
این مقام مسئول درباره محورهای پرتردد استان خاطرنشان کرد: "ورودی و خروجی بوشهر"، محور "کنگان-عسلویه" و بالعکس و "سیراف-عسلویه" و بالعکس بیشترین تردد خودرو را از ابتدای امسال ثبت کرده اند.
وی یادآور شد: محورهای "گناوه- سیاه مکان" و بالعکس، "دیر-بردخون" و بالعکس و "اهرم-فراشبند" و بالعکس نیز کمترین تردد خودرو داشته اند.
معاون اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به شروع فصل بارندگی در استان تاکید کرد: هموطنان گرامی قبل شروع سفر خود با شماره گیری سامانه گویا یا سامانه اینترنتی ۱۴۱ می توانند از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راههای استان و کشور مطلع شوند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group