يكشنبه 23 ارديبهشت 1403 | Sunday 12 May 2024

در آئینی با حضور جمعی از مسئولین دشتستان از شوراهای برتر بخش مرکزی شهرستان تجلیل بعمل آمد.

ندا قاسمیان پور- به گزارش دیارجنوب، فرماندار دشتستان شامگاه شنبه ۸ اردیبهشت ماه در نشستی به مناسبت روز ملی شوراها ضمن گرامیداشت این روز و تبریک برای اقدام غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: اقدامات اخیر "وعده صادق" تجلی قدرت افزایی بود و این تحولات در منطقه ما اثبات کرد که قدرت و ابزارهای آن آینده ساز و تاریخ ساز هستند.
"احمد بنافی" با بیان اینکه تکیه گاه قدرت در جمهوری اسلامی درون زا بودن و متکی به اصل خوداتکایی و خودکفایی است، افزود: قدرت یک عنصر تعیین کننده در بقا، موجودیت و پیش بُرندگی است.
فرماندار دشتستان تشکیل شوراها را یکی از برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: شورا به تعبیری، تجلی مردم سالاری دینی و حکومت مردم به مردم است.
وی تصریح کرد: شوراها علاوه بر جلبِ اعتماد مردم باید پاسخگوی آنها باشند.

shora tjl dststn 1
بنافی با بیان اینکه مطالبه گری میتواند کارویژه شوراها باشد، افزود: شوراها علاوه بر نظارت در امورات حوزه خود میتوانند مطالبگری داشته و پاسخگوی مردم باشند.
وی وظایف شوراها را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: امورات حاشیه ای نباید بر وظایف اصلی شوراها سایه بیندازد.
بنافی سیاست ورزی و سیاست گذاری را از وظایف شوراها عنوان کرد و گفت: شوراها با توجه به اختیارات خود باید برنامه ریزی دقیقی برای محیط جغرافیایی در شهرها و روستاها داشته باشند.
وی تصریح کرد: شناسایی و استفاده از ظرفیت ها در شهرها و روستاها عاملی برای رفع مشکلات و چالش های موجود است.
فرماندار دشتستان شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در شهرها و روستاها را از دیگر وظایف شوراها عنوان کرد و افزود: با شناسایی و استفاده از ظرفیت ها میتوانیم روستاهای مقتدری داشته و قدرتمند شویم.
وی افزود: طرح های جدید برای متحول کردن محل جغرافیایی و روستاها را دنبال و حمایت می کنیم.
بنافی یکی از وظایف مهم شوراها را ایجاد امید و شادابی در جامعه عنوان کرد و گفت: شوراها در برابر روح و روان مردم مسئول هستند.
وی پیشرفت و توسعه در شهرستان را حاصل تلاش و جدیت دانست و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته و تلاش در بخش های مختلف عمرانی، اقتصادی و فرهنگی دشتستان کارهای خوبی رقم خواهد خورد.
بنافی با بیان اینکه در سال گذشته یک سوم از پروژهای استان متعلق به دشتستان بود، افزود: طی سال گذشته یکهزار پروژه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد تومان در شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.
فرماندار دشتستان خاطرنشان کرد: راز موفقیت و توسعه شهرستان در گرو ایجاد همدلی، هم افزایی، همزبانی و هماهنگی است.
بخشدار مرکزی دشتستان در این نشست ضمن تبریک و گرامیداشت روز شوراها اظهار کرد: حلقه ارتباطی مردم و دولت شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.
هادی عدالت افزود: شوراها بواسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگ با مردم از مسائل و مشکلات آگاهی بیشتری داشته و قابلیت بالایی برای پیگیری و رفع آنها دارند.
وی از برگزاری اختتامیه ششمین جشنواره ملی رضوی در روستای سرکره دشتستان در روزهای ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: دهیاران باید نسبت به اطلاعرسانی این برنامه اهتمام جدی داشته و همچنین این فرصت را برای نشان دادن ظرفیتهای روستا غنیمت شمارند.
در پایان این نشست از شوراهای روستای قلعه سفید و کلل بعنوان شوراهای برتر و از شورای دالکی بعنوان منتخب شهرستان تجلیل بعمل آمد.

shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1shora tjl dststn 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group