دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

 در صورتی که رافائل سیلوا با تیم جدیدی قرارداد نبندد، مسئولان استقلال رقمی در حدود 800 هزار دلار باید به این بازیکن برزیلی پرداخت کنند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از "ورزش سه"، رافائل سیلوا مدافع برزیلی استقلال در فصول گذشته قبل از شروع تمرینات آبی‌پوشان با حضور سرمربی جدید به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کرد و جدایی‌اش قطعی شد. سیلوا به واسطه پرداخت نشدن مطالباتش از فصل گذشته تصمیم به جدایی گرفت و این دقیقا موضوعی بود که در قراردادش وجود داشت.

در قرارداد سیلوا با استقلال آمده بود که اگر باشگاه نتواند در موعد مقرر تسویه حساب مالی فصل گذشته را با این بازیکن انجام بدهد، او مجاز است ضمن فسخ یک‌طرفه قرارداد برای دریافت مطالبات شکایت کرده و کل حقوق فصل بعد را نیز دریافت کند.

حالا مدافع برزیلی استقلال در لیگ‌های بیست‌ویکم و بیست‌ودوم به واسطه همین بند قرارداد نه تنها قرارداد خود با آبی‌پوشان را فسخ کرد که با شکایت به فیفا خواهان دریافت همه مطالباتش شده است.
سیلوا در شکایتی که از استقلال انجام داده، خواهان 310 هزار دلار از مطالبات فصل گذشته شده و همچنین 500 هزار دلار هم قرارداد فصل آینده او بوده که بابت آن نیز شکایت کرده است.

esteghlal

به عبارت بهتر مدافع برزیلی پیشین استقلالی‌ها خواهان دریافت 810 هزار دلار است، اما این مبلغ در صورتی که او به تیم جدیدی نرود، پابرجاست. اگر سیلوا تیم جدیدی را برای ادامه فوتبال در فصل پیش رو انتخاب کند، دیگر نمی‌تواند بابت 500 هزار دلار مبلغ قرارداد فصل آینده ادعایی داشته باشد.

این در حالی است که مسئولان استقلال نسبت‌به مطالبات 310 هزار دلاری او هم معترض هستند. استقلالی‌ها معتقدند که او با احتساب همه آپشن‌ها مطالبات خود را محاسبه کرده و این در حالی است که برخی آپشن‌های قرارداد به این بازیکن تعلق نمی‌گیرد.

در چنین شرایطی بخش حقوقی و بین‌الملل باشگاه استقلال مستنداتی را در خصوص مبلغی که سیلوا از فصل قبل طلبکار است و همچنین اعلام اینکه اگر او به تیم جدیدی برود خبری از 500 هزار دلار قرارداد فصل بعد نیست را به دادگاه ارسال کردند و منتظر تصمیم‌گیری هستند.

اگر سیلوا به تیم جدیدی نرود، ممکن است یک بحران مالی بزرگ دیگر برای استقلال پیش بیاید. بی‌شک در شرایطی که استقلالی‌ها مشکلات عدیده‌ای در بحث تامین پول و پرداخت به طلبکاران خود دارند، اگر یک محکومیت حدودا 800 هزار دلاری (با نرخ روز ارز حدود 40 میلیارد تومان) به این باشگاه تحمیل شود، مشکلات عجیب دیگری ایجاد خواهد شد.

باید دید در پرونده شکایت سیلوا از استقلال مدیران باشگاه چگونه از حقوق خود دفاع می‌کنند و در نهایت چه سرنوشتی در انتظار این پرونده خواهد بود.

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group