جمعه 7 ارديبهشت 1403 | Friday 26 April 2024

در فاز اول احداث آبشیرین ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، تا پایان سال جاری ۱۵ هزار متر مکعب این پروژه وارد مدار می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم گراوند صبح چهارشنبه در حین برگزاری تور عمرانی پروژه‌های استان بوشهر یادواره خبرنگار مرحوم غلامعلی قاضی‌زاده اظهار داشت: در فاز اول احداث آبشیرین ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر، تا پایان امسال ۱۵ هزار متر مکعب این پروژه وارد مدار می‌شود.

استاندار بوشهر از پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه آبشیرین کن خبر داد و گفت: قرار بود این پروژه در مدت ۱۸ ماه به بهره‌برداری برسد اما به دلیل مشکلات تخصیص اعتبارات، این پروژه به طول انجامید.

وی افزود: در حال حاضر تمام کارهای زیرسازی و مهندسی پروژه به اتمام رسیده و هم‌اکنون در حال می‌توان گفت که در حال توسعه پروژه آبشیرین‌کن بوشهر هستیم.

استاندار بوشهر میزان بهره‌برداری از آبشیرین‌کن‌ها تا قبل از دولت دوازدهم را ۲۰ هزار متر مکعب خواند و عنوان کرد: در دولت دوازدهم، روزانه به میزان ۱۲۰ هزار متر مکعب شرین سازی آب در استان بوشهر صورت می گیرد.

tor abshirinkon 1

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در این بازدید خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری یک سوم پروژه آب شیرین کن ۳۵ هزار متر مکعبی بوشهر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری تور رسانه‌ای اظهار داشت: این تور رسانه‌ای به منظور آشنایی خبرنگاران با تعدادی از پروژه‌های حوزه عمرانی استان یادمان خبرنگار فقید غلامعلی قاضی زاده از خبرنگاران باسابقه استان برگزار شده است.

tor abshirinkon 1

وی در ادامه اضافه کرد: نقش خبرنگاران در توسعه و عمران و پیشرفت بر هیچکس پوشیده نیست و بازدیدهای میدانی خبرنگاران از پروژه‌ها موجب شناخت بیشتر و دقیق‌تر خبرنگاران می‌شود.

شایان ذکر است پیمانکار پروژه، هزینه احداث پروژه آب شیرین کن بوشهر ۳۰ میلیون یورو است که برای هر متر مکعب بین ۹۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو هزینه شده که این صرفا سرمایه گذاری شرکت مپنا بوده است. برای اجرای خط انتقال نیز ۴۰ میلیارد تومان هزینه می شود.

tor abshirinkon 1tor abshirinkon 1

خبرهای مرتبط:

پارک لیان بوشهر افتتاح و به بهره برداری رسید (تصاویراختصاصی +فیلم)

بازدید خبرنگاران استان بوشهر از پروژه توسعه بندر کنگان + تصاویراختصاصی
آغاز آبرسانی اضطراری به شهر وروستاهای جم از پایان شهریورماه +تصاویر اختصاصی

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group