چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403 | Wednesday 24 April 2024

خبرنگاران بوشهری روز چهارشنبه در قالب تور عمرانی رسانه‌های استان یادمان خبرنگار فقید غلامعلی قاضی زاده از پروژه توسعه بندر کنگان بازدید کردند.

به گزارش دیارجنوب ،مهرداد ستوده روز چهارشنبه در ادامه تور رسانه‌ای استان بوشهر در حاشیه بازدید از اسکله کنگان در جمع خبرنگاران گفت: پروژه توسعه گردشگری بندر کنگان در هفته دولت عملیات اجرایی آن آغاز شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود: هدف از اجرای این پروژه توسعه حوزه گردشگری استان بوشهر و تقویت زیرساخت‌های این حوزه است.

ستوده بیان کرد: این پروژه با ۱۷۰ میلیارد تومان اعتباری که به آن اختصاص یافته پیش بینی می‌شود ظرف مدت ۳۰ ماه به اتمام برسد.

معاون عمرانی استانداری بوشهر با اشاره به اجرای طرح گردشگری ۲۰۲۰ در استان بوشهر اظهار کرد: توسعه اسکله بندر کنگان اقدامی مهم در این راستا است چراکه با برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی در کشور قطر اجرای این پروژه زمینه جابجایی گردشگر بین بندر کنگان و کشور یاد شده فراهم می‌شود.

tor mojshakan 1

سید علی اکبر هاشمی مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان در تشریح روند اجرا این پروژه اظهار داشت: عملیات اجرایی احداث موج شکن های توسعه بندر کنگان به عنوان یکی از پروژه‌های سفر سال ۹۷ رئیس جمهور به استان بوشهر همزمان با هفته دولت امسال با اعتبار یکهزار و ۷۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

وی بیان کرد: در این پروژه موج شکن جدید شرقی بندر کنگان به طول یکهزار و ۳۲۵ متر، موج شکن جدید غربی به طول ۴۴۰ متر و برچیدن ۲۰۰ متراز طول موج شکن شرقی فعلی بندر اجرایی خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: تهیه و نصب بولارد و اجرا روسازی آسفالتی روی موج‌شکن‌های شرقی و غربی، تهیه و نصب چراغهای روشنایی روی موج شکن از دیگر مشخصات این پروژه است.

tor mojshakan 1

وی با اشاره به مساحت ۳۶ هکتاری حوضچه بندر کنگان عنوان کرد: فاز اول پروژه با اعتبار یکهزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و به مدت ۳۰ ماه اجرایی خواهد شد.

هاشمی اظهار کرد: با اتمام این پروژه ظرف مدت ۳۰ ماه بندر کنگان با تغییر و تحول اساسی از یک بندر سنتی به یک بندر مدرن با قابلیت پهلوگیری کشتی های فلزی تبدیل خواهد بود.
وی عنوان کرد: همزمان با پروژه احداث موح‌شکن‌های جدید بندر کنگان اسکله شناور کوچک این بندر به طول ۴۴۰ متر با ۴۹ میلیارد ریال اعتبار احداث و راه‎اندازی خواهد شد.
هاشمی افزود: تحقق این پروژه زمینه را برای رونق گردشگری در بندر کنگان فراهم خواهد کرد.

tor mojshakan 1tor mojshakan 1tor mojshakan 1tor mojshakan 1tor mojshakan 1tor mojshakan 1tor mojshakan 1

خبرهای مرتبط:

پارک لیان بوشهر افتتاح و به بهره برداری رسید (تصاویراختصاصی +فیلم)

پیشرفت ۳۲ درصدی پروژه آبشیرین کن بوشهر+ تصاویراختصاصی

آغاز آبرسانی اضطراری به شهر وروستاهای جم از پایان شهریورماه +تصاویر اختصاصی

/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group