يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت و اهمیت تغییر روش خرید و فروش از شیوه سنتی به اینترنتی حجم فروش کالا در اسفند ماه سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال 97، ۲۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش دیارجنوب، سید حسین حسینی روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان بوشهر افزود: برهمین اساس رتبه استان بوشهر از نظر معامله‌های اینترنتی از رتبه هفتم در سال ۹۷ به رتبه چهارم در سال ۹۸ رسیده‌است.
وی در باره تولید محلول‌های ضدعفونی در استان بوشهر بیان کرد: با افتتاح کارگاه‌های تولید محلول‌های ضدعفونی در این استان تولید محلول‌های ضدعفونی در استان بوشهر ۲۰ برابر شده‌است.

raeese samt boushehr
حسینی تاکید کرد: برای بازگشایی صنوف کم خطر و کم ریسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار همه اصناف و کسبه قرار گرفته‌است.
وی آخرین مهلت ثبت اطلاعات واحدهای صنفی و صنعتی در سامانه وزارت بهداشت حداکثر تا ۲۸ فروردین ماه دانست و بیان کرد: آخرین مهلت ثبت اطلاعات و گرفتن کد تائیدیه فعالیت واحدهای صنفی و صنعتی استان در سامانه وزارت بهداشت به آدرس salamat.gov.ir حداکثر تا روز جمعه ۲۸ فروردین ماه است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی برای تمامی بنگاه‌های اقتصادی سراسر استان الزامی است و واحدهای صنفی و تولیدی ضمن اقدام به ثبت اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت باید نسبت به انجام پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت دقیق و کامل در واحد مربوطه اقدام کنند.
وی یادآور شد: در زمان حاضر با فعالیت دوباره اصناف، برداشته شدن موانع مسافرت در میان استان‌ها و بازگشایی ادارات، وارد فاز جدیدی از کنترل بیماری کرونا خواهیم شد که نقش مردم در جلوگیری از انتشار پررنگ‌تر می‌شود.
حسینی در باره توزیع اقلام تنظیم بازار گفت: با توجه به اینکه نباید هیچ گونه تجمعی ایجاد شود اقلام تنظیم بازار در اختیار نهادهای کمیته امداد، بهزیستی، تعاونی کارکنان، کارگران و نیروهای خدماتی قرار می‌گیرد.
وی بیان کرد: در همین ارتباط ۱۶۰ تن برنج در اختیار کمیته امداد و ۲۰۰ تن شکر و برنج نیز برای طرح مواسات پیش بینی شده‌است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: رفتار مردم در روزهای آینده که رفت‌ و آمدها بیشتر می‌شود باید با حس مسئولیت‌پذیری بیشتری باشد و نباید در برابر ویروس کرونا رفتارها در عرصه‌های گوناگون عادی سازی شود و طوری وانمود شود که دیگر خطری مردم را تهدید نمی‌کند.
دکتر سعید کشمیری افزود: تغییر نکردن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در هفته جاری در نتیجه رفتارهای پیشگیرانه ۲ هفته قبل مردم بوده است در قشرهای مختلف جامعه است.
وی تاکید کرد: طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی فقط با تغییر رفتار با تاکید سه عنصر دانش، نگرش و عملکرد قابل اجرا است.
کشمیری با تاکید براینکه پیشگیری مهم‌تر و اثرگذارتر از درمان است گفت: بخش بهداشت همیشه مغفول است و کارهای عظیمی در بهداشت و پیشگیری انجام می‌شود که به طور معمول پیدا نیست./ایرنا

استان بوشهر

Template Design:Dima Group