جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

ثبت‌نام داوطلبان کنکور برای ترمیم نمرات قرار بود از امروز اول اردیبهشت آغاز شود اما سرویس ثبت‌نام برای ترمیم نمرات و ایجاد سابقه تحصیلی در پنجره خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش هنوز فعال نشده است.

به گزارش دیارجنوب، سال 1403 برای پذیرش دانشگاه‌ها، کنکور سهم 50درصدی و سوابق تحصیلی نیز سهم 50درصدی دارد که به‌تدریج تا سال 1406، سهم سوابق تحصیلی نسبت به کنکور افزایش می‌یابد و به 60 درصد می‌رسد.
داوطلبان کنکور امکان ترمیم نمره و ایجاد سوابق تحصیلی را دارند.
ثبت‌نام متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در امتحانات نهایی خرداد ماه 1403 قرار بود از اول اردیبهشت آغاز شود.

daneshamooz emtehan
طبق اعلام آموزش و پرورش؛ متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره در امتحانات نهایی خرداد ماه 1403 باید از یکم تا دهم اردیبهشت ماه ضمن مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام می‌کردند.
مراجعه به درگاه ملی وزارت آموزش و پرورش و انتخاب بخش سابقه تحصیلی و ترمیم نشان می‌دهد که سامانه هنوز فعال نشده و این پیام را به مخاطبان می‌دهد که این سرویس به زودی فعال خواهد شد.
بخشی از هماهنگی کار میان سازمان سنجش و وزارت آموزش و پرورش در حال انجام است و از سوی دیگر بخشی از فرآیند کار در سامانه هنوز نهایی نشده است و در روزهای آینده بخش نخست ثبت‌نام شامل مشاهده و تایید سوابق تحصیلی فعال خواهد شد.
داوطلبان کنکور که فارغ‌التحصیل قبل از سال 1384 هستند باید نسبت به ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند همچنین فارغ‌التحصیلان سال 84 به بعد که سوابق تحصیلی ناقص دارند باید نسبت به تکمیل آن اقدام کنند.
دانش‌‌آموزان پایه دوازدهم که تصمیم دارند در گروه آزمایشی غیرمتناظر با رشته تحصیلی خود کنکور بدهند باید در دروسی که مشترک نیست، سابقه تحصیلی ایجاد کنند.
هنرجویان هنرستان‌ها برای دروس عمومی باید سابقه تحصیلی ایجاد کنند.
داوطلبانی که سابقه تحصیلی دارند اما می‌خواهند نمره بهتری کسب کنند می‌توانند برای ترمیم نمره ثبت‌نام کنند./ تسنیم
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group