جمعه 28 ارديبهشت 1403 | Friday 17 May 2024

مراسم تجلیل از روانشناسان و مشاورین مرکز مشاوره خانواده مهر و بهزیستیش دشتستان با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری و مسئوولین در فرمانداری دشتستان برگزار شد.

به گزارش دیارجنوب ، مراسم تجلیل از روانشناسان و مشاورین مرکز مشاوره خانواده مهر سپاه امام صادق (ع) با حضور معاون سیاسی امنیتی فرمانداری،رییس بهزیستی، مسئوول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق ( ع) استان بوشهر و برخی از مسئوولین در سالن اجتماعات فرمانداری دشتستان برگزار شد.

جعفر کمالی رییس اداره بهزیستی شهرستان دشتستان طی مراسمی که با حضور از روانشناسان و مشاوران فعال در حوزه سلامت روان شهرستان دشتستان تقدیر کرد.رییس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت : آسیب های اجتماعی در دنیا ، کشور و در شهرستان ما پدیده ای نوظهور است که هر دوره خود را به طرحی جدید به جامعه تحمیل می کند و باید روانشناسان و متخصصان فعال در این حوزه، به این مقوله تسلط کامل داشته باشند و علم و آگاهی به روز و جدیدترین راه کارها را برای کنترل و کاهش این آسیب ها در زندگی مردم به کار ببندند.
وی در ادامه افزود: در حوزه سلامت و بهتر زیستن که از اهداف اختصاصی سازمان بهزیستی می باشد در شهرستان اقدام به راه اندازی هفت مرکز مشاوره خصوصی و یک مرکز مشاوره دولتی مستقر در اداره بهزیستی نموده ایم و مدعی همکاری با هسته های مشاوره آموزش و پرورش ، مراکز ترک اعتیاد و مراکز مشاوره سپاه با عنوان خانواده مهر هستیم.
این مقام مسئوول در خصوص کارهای انجام شده توسط بهزیستی در سطح شهرستان نیز بیان کرد :در سال گذشته تشکیل کمیته افسردگی و خودکشی را در دستور کار قرار دادیم و خوشبختانه توانستیم تا حد مورد قبولی به اهداف خود نزدیک شویم و در سال پیش رو به صورت گسترده تر با در اختیار داشتن تفاهم نامه های همکاری با سپاه ، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور این امر را به صورت جدی تری ادامه دهیم.
وی در ادامه آموزش در فضای مجازی را نیز از جمله محورهای مورد توجه سازمان بهزیستی برشمرد و افزود : در حیطه ی تولید محتوا آمادگی تهییه و پخش کلیپ های آموزشی تخصصی در بین جامعه هدف در دستور کار بهزیستی قرار دارد.
در ادامه سرهنگ قاسمی معاون فرهنگی سپاه امام صادق نیز طی سخنانی ضمن تبریک روز روانشناس عنوان داشت : روانشناسی و رسیدن به اهداف سلامت روان رویکردی چندوجهی است که بنیان خانواده و اجتماع را زیر چتر خود قرار می دهد و از دایر بودن شش مرکز مشاوره خانواده مهر با رویکرد اختصاصی روانشناسی و مشاوره برای عموم توسط سپاه پاسداران در استان بوشهر خبر داد.
سرهنگ پاسدار حسین قاسمی مسئول معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود : با گذشت دو سال از تاسیس مراکز مشاوره خانواده مهر در استان تعداد 40 نفر از مشاوران برجسته در این مراکز فعال هستند و بیش از 800 مورد مشاوره در موضوعات مختلف از جمله مشاوره کودک و نوجوان ، اختلالات روانی ، اختلافات زوجین و مشاوره تحصیلی ،850 کارگاه مشاوره تحصیلی و850 کارگاه مشاوره گروهی خانواده برای جامعه هدف برگزار گردیده است.
همچنین دکتر بارگاهی معاون فرماندار شهرستان دشتستان از همکاری خوب بین بخشی بهزیستی ، سپاه پاسداران و آموزش و پرورش جهت آموزش جوانان ، والدین و مردم ساکن در محلات کم برخوردار در حوزه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، کارگاه های تخصصی پیشگیری از اعتیاد ، بازسازی خانواده های معتادین و ... در شهرستان تشکر نمود و خواستار رسیدن به هدف های از پیش تعیین شده در کمیته تخصصی اندیشگاه سلامت روان شهرستان شد.
در پایان از تعدادی از روانشناسان فعال در حوزه سلامت روان شهرستان تقدیر و تشکر به عمل آمد.

rvnshns bor 1rvnshns bor 1rvnshns bor 1rvnshns bor 1rvnshns bor 1

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group