سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

قاضی ویژه حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر گفت: واگذاری حدود ۸۵۰ هکتار اراضی ملی و کشاورزی در محدوده نوار ساحلی شهرستان تنگستان جهت ایجاد شهرهای مولد شیلاتی به دلیل غیرشفاف بودن، نداشتن طرح توجیهی و عدم استعلام از دستگاه‌های مربوطه، متوقف شد.

به گزارش دیارجنوب، حمید تماری قاضی ویژه حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: حدود ۸۵۰ هکتار اراضی ملی و کشاورزی در محدوده نوار ساحلی شهرستان تنگستان در حال واگذاری جهت ایجاد شهرهای مولد شیلاتی است.
وی افزود: قرار است در این شهرها با ساخت مسکن و مزارع پرورش میگو و ماهی در کنار همدیگر، زمینه زندگی و اشتغال در یک محل برای افراد با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و پیشرفته فراهم شود.

arazi tangestaan
تماری گفت: در راستای حقوق عامه و با بررسی‌های به عمل آمده و جلسه‌ای که با حضور مدیران جهاد کشاورزی، شیلات و امور اراضی استان و کارشناسان مربوطه در دادسرای بوشهر صورت گرفت، مشخص شد این طرح در حال حاضر وضعیتی نامشخص و غیرشفاف دارد و هیچ گونه طرح توجیهی در این زمینه وجود ندارد و از دستگاه‌های مربوطه نیز استعلامات لازم در راستای اجرای این طرح انجام نشده است.
وی یادآور شد: در این خصوص ساز و کار مناسبی وجود ندارد و توجیه مناسبی نیز برای فعالیت شیلاتی در کنار محل زندگی افراد با توجه به شرایط بهداشتی، ایمنی و آب و هوایی وجود ندارد.
قاضی ویژه حقوق عامه دادسرای مرکز استان بوشهر افزود: عدم موفقیت این طرح می‌تواند زمینه‌سازی برای زمین‌خواری و ساخت باغ ویلاها را فراهم آورد که در این زمینه مکاتبات و دستورات لازم به دستگاه‌های ذیربط صادر شد تا ارائه طرح توجیهی فعلا اجرای طرح متوقف شود. / فارس
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group