سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

استاندار بوشهر گفت: واگذاری زمین برای هنرمندان از اولویت‌های استانداری بوده است که انتظار می‌رود حوزه هنری و ارشاد اسلامی، موضوع مسکن و زمین هنرمندان را دنبال کنند.

به گزارش دیارجنوب، احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر ظهر امروز در دیدار با هنرمندان، اظهار داشت: هنرمندان انقلاب اسلامی در واقع مدافعان حرم هستند و هرچه تعداد این هنرمندان بیشتر شود خاکریزهای انقلاب قوی‌تر و چند لایه‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه بوشهر در حوزه هنری در جنوب کشور همیشه الهام بخش بوده است، افزود: هنر از قله بوشهر به استان‌های مجاور سرازیر شده و بسیاری از خرده فرهنگ‌ها در خوزستان، هرمزگان و جنوب فارس تحت تاثیر هنر بوشهر است.

محمدی‌زاده با اشاره به آثار نیمه کاره‌ای که رها شده است، گفت: برخی آثار مانند ساخت مستند شهدا و یا کتاب‌هایی که هنوز به چاپ نرسیده است جمع‌آوری شده و فیلم‌نامه‌های موثری که به درد جامعه امروز می‌خورد با راهکارهایی حمایت شوند تا به مرحله بهره‌برداری برسد.

استاندار بوشهر با تاکید بر اهمیت ایجاد فرصت‌ها در قالب نمایشگاه‌های هنری، عنوان کرد: از هم اکنون نمایشگاه آثار هنری مانند پیروزی خون بر شمشیر در غزه پیش بینی شود تا آثار هنرمندان در دسترس مردم قرار بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه واگذاری زمین برای هنرمندان از اولویت‌های استانداری بوده است، گفت: اگرچه هنرمندان از بیان مسائل شخصی خود پرهیز کردند اما این موضوع برای ما مهم بوده و از اولویت کاری دولت است که انتظار می‌رود حوزه هنری و ارشاد اسلامی، موضوع مسکن و زمین هنرمندان را دنبال کنند.

محمدی‌زاده ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان از تسهیلات بانکی برخوردار شدند و امسال نیز این شرایط فراهم است.
وی در خصوص ادامه حمایت‌ها از هنرمندان، گفت: ایجاد یک مدیریت متمرکز در حوزه سرود و استفاده از اشعار شاعران در مناسبت‌های مختلف برای فضدااسازی شهری توسط شهرداری‌ها در دستور کار قرار بگیرد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group