سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: هم اکنون ۲۱.۵ میلیارد دلار طرح در منطقه پارس جنوبی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تقریباً ۲ برابر می‌شود.‌‌

به گزارش دیارجنوب، سخاوت اسدی روز جمعه اظهار داشت: به واسطه سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد دلاری درمنطقه پارس جنوبی بخش قابل توجهی از انرژی کشور از این منطقه تأمین می‌شود.
وی افزود: هم اکنون ۲۱.۵ میلیارد دلار طرح در منطقه پارس جنوبی در حال اجرا است که با بهره‌برداری از آنها ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تقریباً ۲ برابر می‌شود.
اسدی بیان کرد: تسریع و تسهیل در صدور مجوزها، صدور پروانه‌های بهره‌برداری و واگذاری اراضی در منطقه پارس جنوبی خیلی بهتر از گذشته عمل می‌شود و سرمایه‌گذاران به آن نتیجه مورد نظر خواهند رسید.

pars jonoubii
وی گفت: رکود تولید گاز در پیک مصرف به ۷۰۹ میلیون مترمکعب رسید که بیش از ۷۰ درصد تولید گاز کشور است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: قرارداد طرح فشارافزایی برای اجرا در میدان گازی پارس جنوبی اواخر سال گذشته منعقد شد که ارزش سرمایه‌گذاری آن ۲۰ میلیارد دلار است.
اسدی با بیان این که در اجرای طرح فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی با ۴ پیمانکار بزرگ کشور قرارداد منعقد شده است، گفت: این طرح سبب می‌شود ضمن جلوگیری از افت و افزایش تولید از میدان گازی پارس جنوبی، عواید آن برای کشور ۹۰۰ میلیارد دلار خواهد بود.
به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ وی تاکید کرد: با تکمیل و افتتاح طرح‌های در دست اجرا درآمد ارزی و سایر درآمد‌های منطقه ویژه پارس جنوبی افزایش می‌یابد.
/

استان بوشهر

Template Design:Dima Group