سه شنبه 11 ارديبهشت 1403 | Tuesday 30 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: از بعد از ظهر پنجشنبه تا اواخر وقت روز شنبه نسبت به مواجی خلیج فارس هشدار سطح نارنجی (اقدام ضروری) داده می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، " پیام مساعدی " اظهار کرد: در این مدت با وزش بادهای شمال غربی (گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت) ارتفاع موج دریا در سواحل به ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر و فراساحل گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر می‌‎رسد.

وی افزود: در روز پنجشنبه منطقه اثر این پدیده سواحل و فراساحل جنوبی و در جمعه و شنبه سواحل مرکزی ، سواحل و فراساحل جنوبی استان بوشهر پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: با این وضعیت نسبت به افزایش ارتفاع موج در خلیج فارس، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی، خطر غرق‌شدن شناورها به‌ویژه شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و خطر غرق‌ شناگران در مناطق تحت تاثیر هشدار داده می‌شود.

مساعدی گفت: در چنین شرایطی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تاثیر، ممنوعیت شنا و لحاظ تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت احتمالی مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی یادآور شد: از روز جمعه هفته جاری دمای هوا در این استان به طرز محسوسی کاهش پیدا می‌کند.

مساعدی ادامه داد: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران و فردا در برخی مناطق مه صبحگاهی پیش بینی می‎‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت هشت تا ۳۲ و گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در مناطق شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ و گاهی تا ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group