دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: دانشگاه خلیج فارس سال گذشته در بین دانشگاه‌های کشور ۷ پله ارتقا یافت که پس از اعلام نتایج رتبه‌بندی، مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفت.

به گزارش دیارجنوب ، محمد مدرسی رییس دانشگاه خلیج فارس استان بوشهر ظهر امروز در نشست با نماینده مرم استان بوشهر در مجلس خبرگان، اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان با دارا بودن سطوح مختلف آموزش و پژوهش در سطح ۹ دانشکده، ۳۱ گروه آموزشی و بیش ۱۰۰ کد رشته تحصیلی، با حضور مستمر بیش از ۲۶۰ عضو هیئت علمی تمام وقت و حدود ۸ هزار دانشجو، برای موضوع پژوهش، فناوری، نوآوری و تقویت شرکت‌های دانش بنیان اهمیت خاصی قائل است که در این راستا اقدامات ارزنده‌ای به انجام رسانده است.

وی افزود: نتیجه اقدامات انجام شده ارتقاء ۷ پله‌ای دانشگاه خلیج فارس در بین دانشگاه‌های کشور در سال ۱۴۰۲ است که پس از اعلام نتایج رتبه‌بندی، مورد تقدیر مقام عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز قرار گرفت. حفظ این جایگاه و تقویت آن در سال‌های آتی مستلزم توجه بیشتر به نیازمندی‌های پژوهشگران و دستاوردهای آنهاست. یکی از روشهای مورد توجه اصلی در این راستا، تقویت صندوق حمایت از پژوهش و فناوری استان است.

مدرسی گفت: با تعامل مناسب و فعالیت‌های مشترک صورت گرفته توسط دانشگاه‌های استان و پارک علم و فناوری استان بوشهر شاهد اقدامات ارزنده‌ای به صورت ملموس در این زمینه بوده‌ایم اما تا سطح عالی مورد انتظار فاصله داریم و این موضوع نیازمند توجه هر چه بیشتر مسؤولین استان به نیازمندی‌های پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان در سطح استان است.

رییس دانشگاه خلیج فارس با بیان اینکه با تلاش‌های قابل تحسین صورت گرفته، سال‌هاست سند توسعه دانش بنیان استان تهیه و تصویب شده است، گفت: باید برای هر دستگاه اجرایی متناسب با نیازهای بخش مربوطه مبنای عمل آن دستگاه قرار گیرد و با تعامل دستگاه‌های اجرایی با متولیان آموزش، پژوهش و فناوری(دانشگاه‌ها و پارک علم و فناوری)، جامعه را از موهبت‌ها و دستاوردهای پژوهش و فناوری در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، رفاهی و فرهنگی برخوردار نمایند.

مدرسی تصریح کرد: در همین راستا صندوق‌ پژوهش و فناوری نیز پشتوانه‌ای برای حمایت از فناوری و نوآوری و به‌خصوص شرکت‌های دانش بنیان است که باید با نظر مساعد تقویت شود. اگر این صندوق با اقدامات حمایتی در سطح استان و کشور بتواند شرکت‌های دانش بنیان را به خوبی مورد حمایت قرار دهند این شرکت‌ها می‌توانند برای استان و کشور افتخارآفرین باشند.

وی خاطرنشان کرد: اختصاص درصدی قابل قبول از مسوولیت‌های اجتماعی حوزه نفت برای پشتیبانی از آموزش اعم از سطوح قبل از دانشگاه و همچنین آموزش عالی، پژوهش و فناوری در سطح استان به‌عنوان پشتوانه توسعه استان، مطالبه جدی و مورد تاکید جامعه نخبگانی و دانشگاهی استان است./فارس

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group