جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال ۲۰ برنامه شاخص در سطح استان اجرا خواهد شد، جزئیات این برنامه‌ها را تشریح کرد.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالله شاهینی رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی عصر امروز در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: هنر باید با آرمان‌های انقلاب اسلامی و اسلام، نسبت داشته باشد و راه شناخت هنر اسلامی از دیدگاه امام(ره)، صحبت کردن از هنر دردمند در مقابل مدعیان هنر بی‌درد است.

وی افزود: هنر تمدن‌ساز و جهانی‌نگر هنری است که راه ستیز با جهانخواران شرق و غرب را نشان می‌دهد و امام(ره) همیشه مسؤولیت هنرمند بودن را مورد تأکید قرار می‌دادند.

این مقام مسؤول با اشاره به تفاوت رویکرد امسال با سال گذشته، عنوان کرد: امسال، ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برای اولین بار تشکیل شده و دو بخش «جایزه ویژه مقاومت» و «جایزه ویژه فلسطین» نیز اضافه شده است. همچنین رویکرد مهم در طراحی برنامه‌ها به نحوی است که برنامه‌ها باید جریان‌ساز و نیروساز بوده و اغلب برنامه‌ها با مشارکت نهادهای فرهنگی است.

اجرای ۲۰ برنامه شاخص در هفته هنر انقلاب
رئیس ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی با بیان اینکه امسال ۲۰ برنامه شاخص در سطح استان اجرا خواهد شد، گفت: همایش معرفی چهره‌های برتر هنر انقلاب، غبارروبی قبور مطهر شهدا با غبارروبی قبر مبارک شهید کشتکار در برازجان، دیدار جمعی از هنرمندان با آیت‌الله صفایی بوشهری، دیدار هنرمندان با استاندار و ویژه برنامه تلویزیونی جهت معرفی چهره‌های برتر سال از دیگر برنامه‌ها است.

شاهینی ادامه داد: رونمایی از کلیپ موسیقی فلسطین اثر حسین کشتکار و اکران فیلم آسمان غرب ویژه فعالین فرهنگی و هنری در این هفته انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونمایی از مستند مادرانه با مشارکت اداره‌کل تبلیغات اسلامی انجام می‌شود، گفت: کارگاه‌های خوشنویسی، داستان‌نویسی و نقد کتاب، همچنین نشست اداره‌کل محیط زیست با هنرمندان از دیگر برنامه‌های شاخص هفته هنر انقلاب اسلامی است.

شاهینی خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت شهید صداقت برنامه‌ای با عنوان «شب شعر بزرگداشت شهدای غزه و شهید القدس صداقت» با مشارکت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد انقلاب اسلامی در شهر وحدتیه اجرا خواهد شد. همچنین برنامه شب خاطره شهید دشت‌بوری در تنگستان برگزار خواهد شد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group