دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: یک فروند شناور ناجی با اعتبار بیش از ۲.۵ میلیون یورو به ناوگان دریایی این استان اضافه شد.

به گزارش دیارجنوب ، محمد شکیبی‌نسب مدیرکل بنادر و دریانوردی استان یوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با الحاق یک فروند شناور ناجی به ناوگان دریایی استان بوشهر، اکنون شمار شناورهای جست و جو و نجات دریایی اداره کل به هفت فروند افزایش یافته است.

وی افزود: بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است.شکیبی‌نسب ادامه داد: هفتمین شناور ناجی استان بوشهر در آینده نزدیک با احداث پایگاه جست‌وجو و نجات لاور ساحلی در این بندر فعال خواهد شد.

وی گفت: این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان به تناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: با فعالیت شناور ناجی در بندر لاور ساحلی توان و بُرد عملیاتی اداره کل در منطقه حساس و پرخطر رأس مطاف و فراساحلی مجاور افزایش می‌یابد.

شکیبی نسب اظهار کرد: اکنون در مجموع ۶ مرکز جست و جو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در بنادر عسلویه، دیر، محمد عامری، بوشهر، خارگ و دیلم فعال هستند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group