دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان بوشهرگفت: امسال یکهزارو ۴۲۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای اجرای ۳۷ طرح آبخیزداری در این استان اختصاص یافته است.

به گزارش دیارجنوب ، " عبدالحسین گرشاسبی" اظهار کرد: از این مبلغ ۹۲۰ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل منابع اعتبار ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی افزود: بیشتر سازه‌های آبخیزداری پنج تا ۶ متر ارتفاع و حجم مخزن ۲ تا سه هزار متر مکعبی دارند، اما سایر عملیات بیومکانیک، بیولوژیک ، مکانیکی و نهال کاری که اتفاق می‌افتد مدیریت روان آب را در سطح حوزه‌های آبخیز پس از بارندگی برعهده دارند.

گرشاسبی اضافه کرد:کاهش سرعت روان آب و خسارت سیلابی ، کند کردن سرعت جریان آب پس از بارش‌های سیل آسا و محافظت از سازه‌های بزرگ سدهای مخزنی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان یادآورشد: باتوجه به نقش آبخیز داری در ذخیره آب و جلوگیری از سیل و خسارت یکی از طرح‌های مهم و اولویت دار این اداره کل به شمار می رود.

گرشاسبی بیان کرد: تاکنون ۸۶۸ طرح آبخیزداری در استان بوشهر اجرا شده است .

وی ادامه داد: بهره برداری از یکی از طرح های مهم آبخیزداری در شهرستان دیلم استان بوشهر همزمان با بزرگداشت هفته منابع طبیعی در سال گذشته باعث شد تا در بارندگی هفته جاری یک و نیم میلیارد متر مکعب آب ذخیره شود./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group