يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به عبور موج بارشی موقتی از سطح استان بوشهر در روز جمعه است گفت: تلاطم دریا در سواحل جنوبی، پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، طلیعه محمدی روز پنجشنبه اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده عبور موج بارشی موقتی از سطح استان بوشهر در روز جمعه است بر این اساس در برخی مناطق استان (به‌ویژه مناطق جنوبی) وقوع بارش پراکنده باران و وزش تندباد لحظه‌ای و در پی آن تلاطم دریا در سواحل جنوبی، پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: از روز یکشنبه با ورود سامانه بارشی جدیدی به استان بوشهر، بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد در سطح استان و روی دریا پیش‌بینی می‌شود و این شرایط طی روز دوشنبه نیز ادامه خواهد داشت.
وی گفت: در این مدت به‌سبب وزش باد، خلیج فارس به‌تناوب مواج و متلاطم خواهد بود.

bad moj
محمدی تصریح کرد: آسمان استان بوشهر امروز صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد، فردا نیمه ابری تا ابری در برخی نقاط احتمال بارش پراکنده باران و وزش تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.
وی ادامه داد: جهت وزش باد متغیر، غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی ۱۶ تا ۴۲ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتفاع موج دریا ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی‌متر، در مناطق مرکزی ۹۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و در مناطق جنوبی ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group