شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر با تولید ۷.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای رکورد شکنی کرده است.

به گزارش دیارجنوب ؛ محمد اسلامی در پیام نوروزی خود با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته شاهد افزایش بهره‌وری در بخش انرژی و برق هسته‌ای هستیم، گفت: با افزایش بهره‌وری توانستیم، بخش انرژی را توسعه دهیم که شاید یکی از بهترین موارد را می‌توان مربوط به عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر دانست.

وی افزود: یک هیات ۳۰ نفره از انجمن نیروگاه‌های هسته‌ای وانا که نیروگاه‌های اتمی این منطقه از جهان را پایش می‌کنند و بر عملکرد آنها نظارت دارند؛ عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر را در مدت زمان ۱۵ روز بررسی و پایش کردند که بر اساس نتایج به‌دست آمده رتبه این نیروگاه در بالای جدول امتیاز‌ها و استاندارد‌ها قرار گرفت و جزو مقام‌های نخست در بازدهی و رفتار ایمن و حرفه‌ای شد.

اسلامی گفت: این مساله برای کشور ما برگ زرینی به شمار می‌رود و افتخارآمیز است. من از همه دست اندرکاران امور در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌کنم که در سال ۱۴۰۲ با تولید بیش از ۷.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، رکورد تازه‌ای را در بهره‌برداری از این نیروگاه به ثبت رساندند.

وی افزود: امیدواریم با هدف‌گذاری‌هایی که برای توسعه نیروگاه‌های اتمی شده در سال ۱۴۰۳ بتوانیم طرح‌های توسعه این نیروگاه‌ها را با هدف تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای دنبال کنیم و در کنار آن واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه اتمی بوشهر را با سرعت بالاتری پیش ببریم.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group