جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

دانش آموزان شبانکاره ای با قرائت سوگندنامه به رفتارهای پرخطر در چهارشنبه سوری «نه » گفتند و به پویش «نه به چهارشنبه سوری» پیوستند

به گزارش دیارجنوب ، بخشدار شبانکاره صبح سه شنبه در مراسم پویش ((نه به چهارشنبه سوزی)) ویژه دانش آموزان در دبیرستان متوسطه اول شهید بحرانی فرد این شهر، چهارشنبه‌سوری را جشن پیشواز از بهار و نوروز عنوان و به بیان تاریخچه مختصری از این آئین اشاره و اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری جشن پیشواز از بهار و نوروز است؛ آئین چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه در بین ایرانیان است، گذشتگان ایرانی در روزهای پایان سال و در آخرین سه‌شنبه هر سال (شب چهارشنبه) برای استقبال از فصل بهاربرپا می‌کردند.

بخشدار شبانکاره افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر تفریحات حاشیه‌ای و خطرسازی مانند انفجارهای ترقه و آتش‌بازی از حاشیه به متن این آئین آمد و خاطره تلخ انفجار مواد محترقه غیراستاندارد در دست و صورت کودکان و نوجوانان، شادی این آئین را به ترس و واهمه از تکرار حوادث تلخ تبدیل کرده است، که باید با انجام کارهای فرهنگی و آگاه سازی خصوصاً برای جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آن را به صفر برسانیم.

4shnb szi 1

وی خطاب به مردم بویژه نوجوانان و جوانان که بیشتر در این شب نقش و فعالیت دارند گفت: شادی از ملزومات زندگی انسان‌هاست، اما اگر برای ایجاد این شادی از اسباب و ملزوماتی استفاده کنیم که تهدیدی برای سلامتی باشند این کار نه تنها قابل دفاع نیست بلکه مذموم و عملی بسیار زشت است.

وی گفت: علی‌رغم آماده‌باش کامل اورژانس و فوریت‌های پزشکی، این وظیفه خود شما جوانان و نوجوانان و شهروندان است که در روزهای پایان سال به ویژه چهارشنبه‎سوری مراقب حوادث احتمالی ناشی از این قبیل اقدامات خطرآفرین باشید.

4shnb szi 1

وی در ادامه عنوان کرد: عمده‌ترین حوادث ناشی از استفاده از مواد محترقه و ترقه در این روزها آسیب به چشم و سوختگی‌ها است، خانواده‌ها توجه داشته باشند از روشن کردن آتش در محیط‌هایی که احتمال سرایت آن و در نزدیکی مواد اشتعال‌زا وجود دارد، اجتناب کنند، هر چند بهتر است در این شب راه‌های بی‌خطر برای شادی انتخاب کنند تا علاوه بر لذت بردن در کنار خانواده از هرگونه حادثه احتمالی جبران‎ناپذیر پیشگیری کنند.

حسینی از آماده‌باش کامل فراجا و تیم‌های امداد رسانی در شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: فراجا، آتش‌نشانی، اورژانس و فوریت‌های پزشکی در آماده‌باش کامل خواهند بود تا در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگواری در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

4shnb szi 1

حسینی در پایان با اشاره به پویش نه به چهارشنبه سوزی بیان کرد: امید است راه اندازی این پویش با عنوان «نه به چهارشنبه سوزی» کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال بکند و جوانان و نوجوانان با اجتناب از رفتار پُرخطر در این شب، قدر نعمت سلامتی خود را بدانند و به افرادی که در دستگاه‌های انتظامی، خدمات رسان و امدادی مشغول به فعالیت شبانه روزی هستند زحمت مضاعف ندهند.

طی این پویش دانش آموزان با قرائت سوگند نامه هم قسم شدند تا در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران از رفتارهای پرخطر بخصوص مواد محترقه پرهیز کنند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group