جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: بیشترین میزان تخلف اضافه تناژ کشف شده در محورهای "بوشهر-برازجان"، "گناوه-دیلم"، "برازجان-دالکی" و "کنگان- عسلویه" بوده است.

به گزارش دیارجنوب ، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در این رابطه، اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون ۴۳۱ فقره تخلف اضافه تناژ در محورهای استان شناسایی شده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۸ درصدی دارد.

وی افزود: طبق پایش‌های به عمل آمده، ۲۸۰ دستگاه کامیون و تریلی که بیش از ظرفیت مجاز حمل بار داشته‌اند، شناسایی و اعمال قانون شده‌اند.

به گفته اخترشناس، میزان اضافه تناژ شناسایی شده هزار و ۳۰۹ تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش داشته است.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان خاطرنشان کرد: کنترل اضافه تناژ باعث جلوگیری از تخریب راه، پیشگیری از فرسودگی جاده و افزایش ایمنی تردد خواهد شد که این مهم با پشتیبانی باسکول‌های نصب شده در پلیس راه و سامانه WIM (توزین در حال حرکت بار) انجام می‌شود.

این مقام مسوول یادآور شد: بیشترین میزان تخلف اضافه تناژ کشف شده در محورهای "بوشهر-برازجان"، "گناوه-دیلم"، "برازجان-دالکی" و "کنگان- عسلویه" بوده است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group