جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداربوشهر گفت: در استان بوشهر ۸۰۴ هزار نفر واجد شرایط رای دادن هستند که ۴۲ هزار نفر رای اولی هستند.

به گزارش دیارجنوب ؛ اکبر پورات افزود: ۷۸۳ شعبه اخذ رای در استان در نظر گرفته شده که ۵۶۰ صندوق ثابت و ۲۲۳ صندوق سیار هستند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان بوشهر هم گفت: افزون بر سه هزار و ۱۰۰ نفر عوامل ناظر شورای نگهبان در شعب اخذ رأی استان بوشهر حضور خواهند داشت که بر اساس تعداد شعبه‌ها نسبت‌به تراکم جمعیت و حساسیت صندوق‌های اخذ رأی بین سه نفر تا شش نفر ناظر در هر شعبه حضور می‌یابند.

رضایی اضافه کرد: علاوه بر این تعداد، ۶۵ نفر اعضای هیئت‌های نظارت شهرستان‌ها و بخش‌ها در پای صندوق‌های اخذ رأی فعالیت و ۱۰۲ نفر سرناظر هر کدام بر هفت تا هشت صندوق اخذ رأی نظارت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۱۲۰ ناظر هم از سوی دستگاه قضائی و دادستان‌های استان بوشهر به‌عنوان ضابط قضائی جرایم تخلفاتی را رصد و پیگیری و با دستور قضات مستقر در شعبه‌های ویژه قضائی با متخلفان برخورد آنی می‌کنند.

رضایی با بیان اینکه ۱۸ بازرس استانی نیز در عرصه انتخابات حضور دارند، گفت: شورای نگهبان یک سامانه تلفن همراه نیز ایجاد کرده که ضمن حضور و غیاب عوامل اجرایی و نظارتی، مشکلات صندوق‌های اخذ رأی گزارش و پیگیری آنی و فوری برای رفع آن اقدام می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group