چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 | Wednesday 1 May 2024

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر از برگزاری دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر با هدف شناخت آحاد جامعه پیرامون دستاورد و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی در ۳ بخش نونهال، نوجوان و بزرگسال خبر داد.

به گزارش دیارجنوب ، حیدر راهب از رونمایی پوستر دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر با حضور دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استاندار بوشهر و مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و اظهار داشت: در اولین مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت عفاف و حجاب در فصل پاییز سال جاری بیش از 2 هزار و 200 نفر شرکت کردند و بیش از یک‌میلیارد ریال جوایز نقدی و غیرنقدی اهدا شد.

وی استقبال مردم از مسابقه کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به دنبال استقبال اقشار مختلف از اولین مسابقه کتابخوانی استان، دومین مسابقه نیز با هدف شناخت آحاد جامعه پیرامون دستاورد و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، شناسایی و تقویت حلقه‌های کتابخوانی موجود در استان و تقویت چرخه چاپ و نشر کتاب با همکاری کتابخانه‌های عمومی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت سایر دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با بیان اینکه این مسابقه در 3 بخش برگزار می‌شود، تصریح کرد: دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی استان بوشهر در سه بخش نونهال 7 تا 10 سال، نوجوان 11 تا 16 سال و بزرگسال 17 سال به بالا برگزار می‌شود که متقاضیان تا 20 اردیبهشت 1403 فرصت دارند، از طریق لینک yun.ir/bushehr در این رویداد ثبت‌نام کنند.

راهب یادآور شد: این مسابقه برای رده سنی نونهال 7 تا 10 سال در قالب پویش قصه‌گویی و معرفی کتاب برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان پس از ثبت‌نام، می‌توانند فیلم ضبط شده خود حداکثر در 5 دقیقه به‌صورت افقی را در پیام‌رسان ایتا و بله به شماره 09363157212 ارسال کنند.

msbghe ktbkhani

وی ادامه داد: این مسابقه برای رده‌های سنی نوجوان 11 تا 16 سال و بزرگسال 17 سال به بالا همچون اولین مسابقه، به‌صورت کتبی و حضوری برگزار می‌شود که تاریخ و مکان‌های برگزاری آزمون اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند منابع این مسابقه را که شامل کتاب‌های «موشک من» اثر گل‌بیگم ابراهیمی ویژه رده سنی 7 تا 10 سال، «شکار هیولا» نوشته محمد سرشار ویژه رده سنی 11 تا 16 سال و کتاب «عملیات احیا» اثر محمد حکم‌آبادی ویژه رده سنی 17 سال به بالا است را با تخفیف از کتابخانه‌های عمومی و مؤسسات قرآنی استان بوشهر، خریداری و تهیه کنند.

راهب، سپس به جوایز متعدد و ارزشمند این مسابقه اشاره کرد و با بیان اینکه برای این مسابقه بیش از 800 میلیون ریال جوایز نقدی در نظر گرفته شده است خاطرنشان کرد: در بخش نونهال به‌ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 30 میلیون ریال، 20 میلیون ریال و 10 میلیون ریال و به 50 نفر نیز هدیه ویژه تعلق خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در بخش نوجوان به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 50 میلیون ریال، 40 میلیون ریال و 30 میلیون ریال اختصاص می‌یابد و به امتیازات بالای 70 و همچنین بین 50 تا 70 نیز به ترتیب بر اساس قرعه‌کشی 10 کارت هدیه 10 میلیون ریالی و 10 کارت هدیه 5 میلیون ریالی اهدا می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر افزود: در بخش بزرگسال نیز به ترتیب به نفرات اول تا سوم هدایای نقدی 60 میلیون ریال، 50 میلیون ریال و 40 میلیون ریال اختصاص می‌یابد و به امتیازات بالای 70 و همچنین بین 50 تا 70 نیز به ترتیب به قید قرعه 10 کارت هدیه 10 میلیون ریالی و 10 کارت هدیه 5 میلیون ریالی اهدا خواهد شد.

راهب اضافه کرد: همچنین در گروه‌های سنی نوجوان و بزرگسال به تمام افرادی بتوانند نمره کامل مسابقه را کسب کنند هدیه داده می‌شود.

وی بیان کرد: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 07733557524 داخلی 111 تماس گرفته و همچنین برای اطلاع از جزئیات و برنامه‌های آینده این مسابقه در کانال ویژه مسابقه کتابخوانی استان بوشهر در پیام‌رسان ایتا و بله به شناسه buketab@ عضو شوند.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group