جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رییس پلیس آگاهی استان بوشهر از شناسایی و دستگیری ۵ نفر جاعل و کلاهبردار که با استفاده از اسناد جعلی نسبت‌به فروش املاک غیر اقدام می‌کردند، خبر داد.

به‌ گزارش دیارجنوب، سرهنگ جوشن سهرابی در تشریح جزییات این خبر بیان کرد: از آن‌جا که یکی از اولویت‌ها در سال جاری مقابله هدفمند و موثر با جرایم جعل و کلاهبرداری است، در همین راستا با تمرکز در تحقیقات و بررسی‌های اطلاعاتی و با محرز شدن فعالیت یک باند جاعل و کلاهبردار در امر فروش املاک غیر در شهر بوشهر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس اگاهی استان قرار گرفت.
وی افزود: این افراد با استفاده از مهر‌های جعلی مربوط به اداره‌های دولتی و غیر دولتی نسبت به تهیه اسناد و مدارک جعلی زمین‌هایی که مالکان آن‌ها در خارج از کشور یا خارج از بوشهر سکونت داشته یا مسن و بدون وارث هستند و با استفاده از اسناد هویتی جعلی شامل شناسنامه، کارت ملی و ... املاک موصوف را با جا زنی افراد مسن و سالخورده و ساده لوح به عنوان مالک یا نماینده مالک اصلی به فروش می‌رساندند.

dastgiri sareghan
رییس پلیس آگاهی استان بوشهر ادامه داد: در همین راستا با اخذ مجوز قضایی فرد جاعل که اقدام به جعل مهر و اسناد می‌کرد به همراه همدستانش با تشکیل دو گروه ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان در دو عملیات همزمان در مخفیگاه خود دستگیر و پس از بازدید و بازرسی از مخفیگاه هر ۵ متهم تعداد زیادی از اسناد و مدارک جعلی شامل قولنامه، مبایعه نامه، سند تک برگ، سند دفترچه‌ای قدیمی و همچنین سند تک برگ خام مربوط به املاک، اسناد هویتی جعلی شامل شناسنامه، کارت ملی و تعداد ۸۵ عدد مهر جعلی مربوط به اداره‌های دولتی و غیر دولتی و اشخاص کشف و ضبط شد.
وی گفت: متهمان با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان مرکزی بوشهر شدند.
سرهنگ سهرابی تاکید کرد: هم‌استانی‌ها برای این‌که در دام افراد کلاهبردار قرار نگیرند، قبل از انجام هرگونه معامله و یا تنظیم سندی، استعلام‌های لازم را از سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی اخذ و پس از اطمینان کامل، نسبت‌به واریز وجه اقدام کنند.
وی گفت: چنان‌چه افرادی به این شیوه در سطح استان مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند، در سریع‌ترین زمان به همراه مدارک و مستندات، به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان مراجعه کنند./ صداوسیما مرکز بوشهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group