جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: اجرای نهضت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده دنبال می‌شود.

به گزارش دیارجنوب، وحید نیک روش صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجمع مشورتی رؤسای شوراها پیشنهادهای در مورد حمایت دولت از احیای بافت‌های فرسوده و تاریخی، استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمند سازی شهرها ارائه شد.
وی اضافه کرد: تعدادی از ساختمان‌های شهر مشهد از پنل‌های خورشیدی برای تأمین انرژی استفاده کردند در این راستا پیشنهاد شد شهرداری‌ها می‌توانند از زمین‌هایی که دارند برای توسعه انرژی تجدید پذیر در قالب پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.
رئیس کمیسیون توسعه و عمران مجمع مشورتی رؤسای شوراها افزود: در مورد بافت‌های فرسوده و تاریخی پیشنهاداتی مورد موافقت گرفت که سرمایه‌گذاری مشارکتی سه جانبه میان شهرداری-راه و شهرسازی و اهالی محلات به عنوان سهامدار انجام شود.

nikravesh vahid
وی از تجدید نظر شورای عالی شهرسازی در موضوع تداخل بافت‌فرسوده با بافت تاریخی و افزایش حریم بافت‌های تاریخی خبر داد و افزود: طبق ماده ۹ و تبصره ۲ ماده پنج تصویب‌نامه هیئت وزیران از وزارت کشور درخواست شود تکالیف دولت در احیای بافت‌های فرسوده انجام دهد.

نیک‌روش افزود: اجرای نهضت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده در استان‌هایی که ظرفیت دارند و در راستای احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، ارگان‌های راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی به طور همزمان مشارکت داشته باشند و به ترتیب هر کدام وظایف تملک و تفاهم‌ها، صدور پروانه ساختمانی و امورات خدماتی و در نهایت نظام مهندسی خدمات فنی را انجام دهند که مقرر شد این مصوبات به صحن اجلاس ارائه شود.
وی بر تشکیل کمیته شهر هوشمند یا شهر الکترونیک به میزبانی شهرهای پیشتاز در این حوزه تاکید و اظهار کرد: مکلف شدن اصناف برای ارائه خدمات هوشمند به مردم و همچنین با توجه به ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینه هوشمندسازی پیشنهاد شد با تفاهمی که صورت می‌گیرد هوشمندسازی یک محله در هر شهر را به صورت آزمایشی انجام دهند.
رئیس شورای شهر بوشهر گفت: مقرر شد در برنامه هفتم توسعه نسبت به شناسایی و انتقال تصدی‌های قابل واگذاری به شهرداری با رویکرد مدیریت یکپارچه شهری اقدام شود و در این زمینه پیشنهاد می‌شود مجموعه‌های راهور، آبفا و برق با رویکرد برنامه ریزی، تصمیم سازی و اقدام هماهنگ به موقع، به مدیریت شهری الحاق شود./ مهر
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group