جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در اجرای پویش ملی سلامت، از مجموع ۶۵ هزار و ۴۴۷ نفر غربال‌گری شده این شهرستان، یک هزار و ۱۴۷ بیمار جدید به بیماری فشار خون و دیابت شناسایی شدند.

به گزارش دیارجنوب ، عصمت حیدری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع این بیماران، تعداد ۷۱۸ نفر به بیماری پرفشاری خون و ۴۲۹ نفر بیمار جدید دیابتی شناسایی شده که جهت دریافت خدمات به سطوح بالاتر ارجاع داده شدند.

وی افزود: جمعیت کل افراد بالای ۱۸ سال و تمامی زنان باردار در شهرستان گناوه، ۷۸ هزار و ۶۷۳ نفر است که در طرح پویش ملی سلامت به استناد ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۷۰ درصد از این جمعیت قابل دریافت خدمات غربال‌گری هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه تصریح کرد: برای تعداد ۷۵۰ نفر از افراد غربال‌گری شده، تست رایگان قند خون انجام شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت شناسایی زودهنگام بیماری‌های غیر واگیر در کاهش عوارض این بیماری‌ها، پویش ملی سلامت هم‌زمان با سراسر کشور با شعار "آگاهی زودتر، مراقبت مؤثرتر" از ۲۰ آبان در شهرستان گناوه آغاز و دی ماه به پایان رسید.

وی گفت: افزایش آگاهی عموم مردم در خصوص بیماری دیابت و فشارخون بالا، شناسایی، مراقبت و درمان بیماران شناسایی‌شده در راستای تحقق برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع از اهداف پویش ملی سلامت بوده است.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه خاطرنشان کرد: فشار خون بالا، به‌عنوان یکی از عوامل سکته‌های قلبی و مغزی، قابل‌ پیشگیری و کنترل است که اولین گام برای درمان و کنترل آن، آگاهی افراد از ابتلا به بیماری است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group