يكشنبه 9 ارديبهشت 1403 | Sunday 28 April 2024

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از ابتدای سال جاری هزار و ۱۶۳ تن تخلف در راه‌های استان بوشهر شناسایی شده که این میزان کشف تخلف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش دیارجنوب، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به طرح تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری هزار و ۱۶۳ تن تخلف در راه‌های استان بوشهر شناسایی و اعمال قانون شده است.

وی افزود: این میزان کشف تخلف در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد ۴۲ درصدی برخوردار بوده است.

اخترشناس گفت: با توجه به مخاطرات بار بیش از ظرفیت مجاز در کاهش ایمنی تردد و خسارت به جاده ها، طرح شناسایی برخورد با متخلفین اضافه تناژ از ابتدای سال جاری با جدیت بیشتری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین معادن استان در شهرستان‌های دشتی، دشتستان، دیر و کنگان می باشد، اعلام کرد: طرح مذکور در قالب گشت های مشترک به اتفاق پلیس راه استان و انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالا در کلیه محورها به خصوص در مبادی بارگیری معادن انجام می‌شود.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان تصریح کرد: با توجه به سهم بسیار زیاد این دسته از وسایل نقلیه در ترددهای روزانه استان، ضمن نظارت و کنترل توسط باسکول‌های ثابت و سیار در مبادی بارگیری، اقدامات پیشگیرانه ای نیز با همکاری پلیس راه از جمله توقیف وسیله نقلیه در پارکینگ، لغو کارت هوشمند راننده و ناوگان در دست اجرا است.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group