دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 | Monday 29 April 2024

استاندار بوشهر از افزایش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در رشته‌های مختلف خبر داد و گفت: برای اشتغال جوانان مهارت‌آموزی یک اصل است و در این راستا بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای ایجاد شود.

به گزارش دیارجنوب ، احمد محمدی‌زاده امشب در برنامه رویداد رقابتی «مردمی شو » برای حل مسائل استان بوشهر، اظهار داشت: از دست‌اندرکاران این طرح که برای حمایت از طرح‌های مسئله محور، ایده خلاقانه و ارائه راهکارهای گروه‌های جهادی در حل مسائل و مشکلات استان قدردانی می‌شود.

وی جایگاه استان در عرصه طرح‌های اشتغال‌زایی در سطح کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس آمارها رتبه استان بوشهر در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ششم است.

استاندار بوشهر با تاکید بر هدف‌گذاری ارتقا رتبه استان در عرصه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به رتبه اول گفت: استان بوشهر در عرصه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی خوش درخشیده است که از دست‌اندرکاران از جمله بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی قدردانی می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه اشتغال‌های ایجاد شده باید در سامانه رصد اشتغال کشور ثبت شود تصریح کرد: امسال در عرصه اشتغال‌زایی در بخش‌های مختلف از جمله پارس جنوبی تحول مهمی ایجاد شده که لازم است اشتغال ایجاد شده در پارس جنوبی در سامانه رصد اشتغال ثبت شود.

honarestan fani

وی از توسعه طرح‌های مشاغل خانگی در استان خبر داد و بیان کرد: برای عرضه محصولات مشاغل خانگی و کارگاه‌های تولیدی در شهرها و روستاها بازارچه دائمی در 10 شهرستان بوشهر راه‌اندازی شود.

استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی بر اساس پرداخت تسهیلات باید در کارگروه اشتغال به تصویب برسد افزود: هدف‌گذاری اشتغال در واحدهای کارآفرینی و کارگاه‌های تولیدی و خدماتی باید بر اساس برنامه محقق شود.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد گفت: باید برای توسعه و افزایش هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تلاش شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر در عرصه تولیدی، گردشگری، پرورش آبزیان، تولید بچه میگو و ماهی و خوراک آبزیان پرورشی تاکید کرد: بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان‌های مختلف استان ایجاد شود.

استاندار بوشهر بکارگیری جوانان بومی استان در بخش‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: اشتغال نیروهای بومی در صنایع، شرکت‌ها، کارگاه‌ها و حوزه‌های پیمانکاری از جمله نهضت ملی مسکن در اولویت باشد.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group