جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: تفاهم‌نامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از فعالیت شناورها در بوشهر امضا شد.

به گزارش دیارجنوب، محمد شکیبی نسب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از امضا سومین تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال برای جمع‌آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از فعالیت شناورها در سه بندر بوشهر، خارگ و عسلویه خبر داد و اظهار داشت: طرح توسعه بندر بوشهر در مجتمع بندری نگین پیش بینی شده که در این حوزه با اکران شناسایی سرمایه گذار برای زون نفتی، شرکت‌های مختلفی اسناد را خریداری و در اکران شرکت کردند.

وی بیان کرد: در این بین مذاکراتی با سه شرکت توانمند از لحاظ مالی، تجربه موفق سرمایه گذاری و برخوردار از امتیازهای موردنیاز انجام شد که در نهایت شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی به عنوان سرمایه گذار انتخاب شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: شرکت یاد شده همچنین در نمایشگاه روز حمل و نقل نیز تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال با اداره کل بنادر و دریانوردی استان امضا شد.

شکیبی نسب ادامه داد: شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در دومین تفاهم نامه خود با اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر نسبت به جمع آوری مواد زائد نفتی و پسماندهای ناشی از شناورها در حوزه‌های بوشهر، خارگ و عسلویه اقدام خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امید است حاصل این سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های حوزه جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی منجر به رونق بیش از پیش بنادر استان بوشهر شود.

شکیبی نسب یادآور شد: محدوده کنونی بندر بوشهر ۵۷ هکتار است که با توسعه آن مساحت آن در مجتمع بندری نگین به بیش از ۱۰ برابر افزایش یافته است.

وی افزود: همسایگی با کشورهای حوزه خلیج فارس، همجواری با مناطق ویژه اقتصادی، آزاد، مسیر بزرگراهی و در آینده نه چندان دور، خط ریلی از مزیت‌های مهم مجتمع بندری نگین است که این مزیت‌ها جذابیت این مجتمع را برای سرمایه گذاران دو چندان کرده است./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group