شنبه 8 ارديبهشت 1403 | Saturday 27 April 2024

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۹ سنت رسید.

به گزارش دیارجنوب به نقل از بازار، افزایش ارزش دلار و اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا طلا را در آستانه اولین کاهش قیمت هفتگی در سال جدید میلادی قرار داده است. سرمایه‌گذاران منتظر انتشار اطلاعات مربوط به اشتغال در آمریکا هستند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۲۰۴۴ دلار و ۵۹ سنت رسید. قیمت معاملات طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۰۸ درصدی به ۲۰۵۱ دلار و ۶۰ سنت رسیده است.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار و اوراق قرضه را بالا برده و قیمت طلا را طی یک هفته گذشته پایین آورده است.

شاخص دلار ۰.۱ درصد افزایش یافته و بهترین هفته خود را از ماه ژوئیه تجربه می‌کند. بدین ترتیب خرید طلا برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گران‌تر می‌شود.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا هم بالاتر از ۴ درصد باقی مانده و در آستانه بهترین عملکرد هفتگی خود از ماه اکتبر قرار دارد.

مقامات فدرال رزرو آمریکا با توجه به جزئیات آخرین اجلاس این بانک متقاعد شده‌اند تورم در این کشور تحت کنترل درآمده، اما هنوز بی‌ثباتی‌های بسیاری در مورد دورنمای نرخ بهره وجود دارد.
پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

شرکت‌کنندگان بازار حالا ۶۵ درصد احتمال می‌دهند روند کاهش نرخ بهره از ماه مارس آغاز شود. این رقم در هفته گذشته برابر با ۹۰ درصد بود.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش لیست حقوق بگیران بخش غیر کشاورزی آمریکا هستند که قرار است امروز منتشر شود.

قیمت نقره امروز با ۰.۵۱ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۳۱ سنت رسید و پلاتین با ۰.۵۳ درصد کاهش ۹۵۳ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group