جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر از وصول بیش از 9 هزار میلیارد تومان مالیات خبر داد و گفت: در هشت ماه سال جاری یک هزار و 800 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌های استان بوشهر واریزشده است.

به گزارش دیارجنوب، محمدجواد رستمی در نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی با بیان اینکه درآمد بودجه نسبت به نفت افزونی است اظهار داشت: دولت در قوانینی که وضع قصد و نیتی برای افزایش مالیات ندارد.
وی اضافه کرد: دولت به سمت مالیات ماشین و خانه‌های گران‌قیمت، صادرات مواد خام و حذف دامنه ارزش‌افزوده رفت.
رستمی معافیت بی‌حدوحصر مالیاتی در استان را باهدف ایجاد اقتصاد پویا محور از چالش‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: وجود صنایع و معافیت‌های آن‌ها طی 10 سال نسبت به سودی که داشتند مشکلات فراوانی ایجاد کرده بود.
وی تصریح کرد: کلیه فعالان اقتصادی در مناطق ویژه از پرداخت ارزش‌افزوده معاف بودند که با اصلاح قانون از دی‌ماه 1400 این قانون اصلاح و معافیت‌ها برداشته شد.
وی سهم مالیاتی استان بوشهر برای سال جاری را بیش از 13 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: در سال 1400 ناهماهنگی در دستگاه کارت‌خوان مودیان مالیاتی ایجاد شد و مشکلاتی برای کسبه ایجاد کرد و باعث شد مالیات به‌صورت علی‌الحساب محاسبه شود.
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بابیان اینکه مالیات مستقیم از مودی گرفته و به‌حساب خزانه واریز می‌شود و بیشتر سهم دستگاه‌ها و کارکنان دولتی می‌شود اذعان داشت: در مالیات غیرمستقیم که ارزش‌افزوده یکی از آن‌هاست عوارض مستقیم به‌حساب استان و شهرداری‌ها واریز می‌شود.
وی گفت: در سال گذشته 3 هزار میلیارد تومان از محل عوارض و مالیات غیرمستقیم به‌حساب شهرداری‌ها واریزشده است.

nashast maliati

وی با اشاره به اینکه در هشت ماه سال جاری یک هزار و 800 میلیارد تومان به‌حساب شهرداری‌ها واریزشده اذعان داشت: با این مقدار پرداخت 90 درصد نسبت به سال قبل تحقق پیداکرده است.
رستمی بابیان اینکه ۴۰ هزار و ۸۷۱ مودی مالیاتی در استان در سال 1399 وجود داشت گفت: این میزان مودی با اجرای طرح جامع مالیاتی و پایانه فروشگاهی در سال 1400 به 90 درصد به 77 هزار مودی مالیاتی افزایش پیدا کرد.
وی از وصول 110 درصد مالیات نسبت به میزان پیش‌بینی‌شده در سال جاری خبر داد و تأکید کرد: در 9 ماهه سال جاری بیش از 9 هزار میلیارد تومان مالیات در استان بوشهر وصول‌شده است.
وی بابیان اینکه در سال گذشته 10 درصد افزایش مودیان مالیاتی داشته‌ایم ابراز داشت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 113 هزار اظهارنامه تولیدشده است.
مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر بابیان اینکه ازنظر درآمد تعیین‌شده سازمانی بالاترین تحقق انجام‌شده است گفت: ازنظر استانی در رده پنجم یا ششم و ازنظر اداره کل در رده 15 یا 16 در جذب مالیات قرارگرفته‌ایم.
.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group