جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر گفت: تبلیغات پیش از موعد داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی رصد می‌شود و گزارشات دریافتی در هیات استانی بررسی و مطابق قانون پیگیری خواهد شد.

به گزارش دیارجنوب ، سعید حیدری عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان دیلم اظهار کرد: رعایت اصل بی‌طرفی و جانبداری از داوطلبان مجلس توسط همه مدیران مدنظر قرار گیرد و چناچه در این خصوص تخطی انجام گرفت، مطابق قانون برخورد خواهد شد.

وی گفت: تمام انتخاباتی که در ادوار گذشته برگزار شده با این دوره تفاوت دارند چرا که قوانین در این دوره تغییر کرده و اصلاحاتی در آن ایجاد شده و برای مجریان در این زمینه فراگیری آموزش‌های برنامه‌ریزی شده در برنامه کاری قرار گرفته است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر افزود: رهبر معظم انقلاب باتوجه به اهمیت انتخابات در این دوره بر چهار راهبرد سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید کردند که بر این اساس باید سیاست های ابلاغی در زمینه های عدالت، مساوات، حقوق رای دهندگان و انتخاب شوندگان با جدیت مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در قانون وزارت کشور به عنوان مجری و شورای نگهبان به عنوان ناظر به صورت مستقیم مکلف بر برگزاری انتخابات هستند، بیان داشت: وزارت کشور و شورای نگهبان با هم افزایی میان دستگاه ها بر اساس ماده ۱۳ قانون انتخابات و بکارگیری تیمی منسجم در حوزه اجرا و نظارت پیرامون برگزاری فرایندهای انتخابات مبادرت می‌ورزند.

مدیرکل سیاسی استانداری بوشهر: تبلیغات زودهنگام داوطلبان مجلس رصد می‌شود.

حیدری ادامه داد: صلاحیت ۱۵۳ نفر از داوطلبان نمایندگی مجلس توسط هیات اجرایی در سطح استان تایید شده است که شورای نگهبان و هیات نظارت استان بر اساس قانون تا پایان ۱۴ دی فرصت دارند نتایج بررسی خود را اعلام کنند.

دبیر ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: بنا به راهبردهای مقام معظم رهبری در امر انتخابات همه وظیفه دارند جهت مشارکت مردم نقش آفرینی کنند.

وی افزود: همه مسوولان دستگاه‌ها باید زمینه حضور مردم را در پای صندوق‌های رای با رفتارهای مناسب و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان در محیط اداری فراهم آورند.

وی تاکید کرد: مسوولان ادارات و نهادها باید با رسیدگی به مشکلات مردم و رفع آن ها، ضمن رضایتمندی، امید و انگیزه را در آن ها بوجود آورند تا حضور پرشور و مشارکت حداکثری در انتخابات محقق شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری بوشهر از همه دستگاه‌های اجرایی و شهرداران خواست با اتمام پروژه های عمرانی و بهره وری از آن با ایجاد نشاط و امید آفرینی در جامعه، برای ارتقای مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group