جمعه 14 ارديبهشت 1403 | Friday 3 May 2024

نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند.

به گزارش دیارجنوب به نقل از ایرنا، در نشست علنی امروز - چهارشنبه یکم آذرماه - مجلس شورای اسلامی ادامه بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (ج) ماده ۸۸ این لایحه موافقت کردند.

moalemm
در ماده ۸۸ لایحه برنامه هفتم توسعه آمده است: به منظور ارتقای کیفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، اقدامات ذیل انجام می گیرد:
(ج)- هرگونه بکارگیری نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی به جز افرادی که در سنوات گذشته تحت این عناوین و به صورت مستمر شاغل در آموزش و پرورش بوده اند، در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی ممنوع است. مقررات این حکم مانع از مشارکت افتخاری نخبگان بدون ایجاد هرگونه تعهد استخدامی برای دولت، نیست.
احمد امیرآبادی فراهانی در مورد این بند گفت: هدف از این اصلاح، ادامه همکاری با نیروهای خرید خدمات آموزشی است که در سراسر کشور و مناطقی که محروم و دور افتاده بوده و به صورت مستمر مشغول تدریس هستند.
وی افزود: این افراد می توانند بار کمبود معلم را از دوش آموزش و پرورش بر می دارند، اما ما درخصوص بکارگیری نیروهای جدید از کانالی غیر از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اظهارنظری نکردیم که خلاف سیاست های کلی باشد.

 /

استان بوشهر

Template Design:Dima Group