پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403 | Thursday 9 May 2024

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه ۲ سد باغان و اخند به مرحله آبگیری رسیده است گفت: اکنون حجم ذخیره‌سازی آب استان بوشهر ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که ۵۰ میلیون مترمکعب آن در سفر رئیس جمهور به این ظرفیت افزوده شد.

به گزارش دیارجنوب ، علی محمدی با بیان اینکه آب آشامیدنی از 3 منبع تأمین می‌شود اظهار داشت: منابع آب شرب استان از محل تأسیسات آب‌شیرین‌کن، سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و آب زیرزمینی تأمین می‌شود که الحمدلله در این حوزه‌ها مشکلی وجود ندارد.

وی به منابع تأمین کننده آب کشاورزی پرداخت و بیان کرد: اکنون سد رئیس علی دلواری، آبیاری شبکه پایین دست این سد انجام می‌دهد و هیچ مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه در منابع آب اراضی کشاورزی تنگستان هم مشکلی وجود ندارد گفت: تکمیل سازه‌های آبی در دستور کار قرار گرفته که با وارد مدار شدن آنها مشکل آب کشاورزی و شرب استان به‌صورت 100 درصد برطرف می‌کند.

محمدی با اشاره به پیش‌بینی بارندگی در فصل پاییز و زمستان تصریح کرد: مطابق پیش‌بینی هواشناسی و بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو مانورهای مختلفی در زمینه هدایت آب‌های روان و ذخیره‌سازی آنها انجام شده است.

وی با بیان اینکه اکنون استان بوشهر آماده ذخیره 400 میلیون مترمکعب آب باران است خاطرنشان کرد: این 400 میلیون مترمکعب به ظرفیت آبهای ذخیره شده کنونی در سازه‌ها اضافه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به مرحله آبگیری رسیدن 2 سد در سفر رئیس جمهور در اسفند ماه سال 1401 اضافه کرد: با آغاز آبگیری سد باغان و اخند 50 میلیون مترمکعب به ظرفیت ذخیره‌سازی آب استان بوشهر افزوده شده است.

محمدی بیان کرد: علاوه بر این سد دالکی و باهوش با ساخت فرازبند و کنترل سیلاب آنها می‌تواند در زمان بارندگی در هدایت آبهای روان کمک کند.

وی تأکید کرد: هنگام بارندگی مردم از توقف و اسکان حاشیه رودخانه‌ها پرهیز کنند تا شاهد حوادث نباشیم./تسنیم

استان بوشهر

Template Design:Dima Group