جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: ۸ درصد جمعیت شهرستان دیّر سالمند هستند که به‌طور رایگان به آنها مراقبت‌های دوره سالمندی ارائه می‌شود.

به گزارش دیارجنوب ، زهرا فولادی لقب ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته ملی سالمند اظهار داشت: شعار امسال هفته سالمند «تحقق وعده‌های اعلان جهانی حقوق سالمندان» نام‌گذاری شده است که باید برای تحقق آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

مسئولان سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه یکی از حقوق سالمندان بهره‌مندی از مراقبت‌های بهداشتی در این دوران است، افزود: برنامه‌های مراقبتی و پیشگیرانه مختلفی برای تمامی گروه‌های سنی در نظام شبکه تعریف‌شده است که همکاران زحمت‌کش بهداشت و درمان به‌طور جد پیگیر اجرای آن هستند.

وی اضافه کرد: یکی از این گروه‌های سنی افراد بالای ۶۰ سال است که به‌عنوان سالمند محسوب شده و خدمات مراقبت‌های ادغام یافته این دوره و همچنین ارزیابی سطح سلامت خود را می‌توانند با مراجعه به نزدیک‌ترین خانه بهداشت و یا پایگاه سلامت محل زندگی خود، دریافت کنند.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اندازه‌گیری وزن، قد و فشارخون، بررسی وضعیت تعادل سالمندان و پیشگیری از خطر احتمالی سقوط در آن‌ها، بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی از جمله خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

فولادی لقب گفت: بررسی سالمندان از نظر افسردگی و مشکلات روانی، ارزیابی قند و چربی خون، ارزیابی و تشخیص زود هنگام سرطان دستگاه گوارش و ارائه مکمل‌های کلسیم، ویتامین D و مولتی‌ویتامین به‌صورت رایگان از دیگر خدمات ارائه شده به سالمندان در پایگاه‌های سلامت است.

وی با اشاره به مشکلات و اختلالات تغذیه‌ای در دوره سالمندی خاطرنشان کرد: رژیم غذایی سالم و سرشار از انواع میوه‌ها، سبزی‌ها، لبنیات کم‌چرب در کنار ورزش کردن می‌تواند تا حد چشمگیری شانس ابتلاء به پوکی استخوان را در دوران سالمندی کاهش دهد./مهر

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group