جمعه 21 ارديبهشت 1403 | Friday 10 May 2024

در شب خجسته میلاد حضرت رسول اکرم(ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، به همت دولت سیزدهم، اسناد ۸۲۱ فقره زمین به مشمولان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بوشهر واگذار شد تا در این شب خجسته کام آنها شیرین شود.

به گزارش دیارجنوب ، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین واگذاری اسناد زمین به ۸۲۱ متقاضی ماده چهار قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در بوشهر اظهار کرد: دولت سیزدهم در جهت تامین مسکن مناسب برای اقشار مختلف جامعه برنامه های مناسبی تدارک دیده که در این استان با روند خوبی در حال اجرا است.

وی افزود: در سایه سیاست‌های دولت برای مسکن‌دار کردن اقشار مختلف، مجموعه مدیریت ارشد و دستگاه های اجرایی استان بوشهر ضمن تامین زمین، اجرای فرایندهای قانونی در کارگروه‌های مختلف و شناسایی افراد نیازمند به مسکن، یک هماهنگی بین بخشی مناسبی نیز ایجاد کرده‌اند.

محمدهادی رستمیان تصریح کرد: حاصل این تلاش ها، تامین چهار هزار و ۳۳۳ هکتار زمین در سطح استان برای نهضت ملی مسکن بوده که چهار هزار و ۷۷ هکتار در اراضی شهری و ۲۵۶ هکتار در روستاهای استان بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر یادآور شد: با تامین این میزان هکتار زمین برای مسکن دار کردن افراد واجد شرایط، ۱۱۳ هزار و ۷۱۲ واحد زمین برای ساخت مسکن آماده شده است.

وی گفت: اکنون از محل تسهیلات ارزان قیمت بافت فرسوده، خودمالکی و مسکن حمایتی و با همکاری مناسبی که بانک های عامل استان دارند، زمینه برای احداث مسکن های مقاوم وجود دارد.

رستمیان بیان کرد: در دهه امامت و ولایت در هر ۱۰ شهرستان استان بوشهر، یک هزار قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط واگذار شد و امروز نیز اسناد ۸۹۱ قطعه زمین به افراد حائز شرایط تحویل داده می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تا پیش از این دولت، موجودی زمین در محدوده شهرها و برخی از روستاهای بزرگ و پر جمعیت این استان به گونه ای بود که زمینی برای واگذاری وجود نداشت اما در دولت سیزدهم و پس از کار کارشناسی که با استقبال مردم و همکاری دستگاه های مرتبط به خصوص ثبت اسناد و املاک استان انجام شد شاهد الحاق ۱۳۴ هکتار اراضی ملی به نهضت ملی مسکن و در دستور کار قرارگرفتن الحاق ۴۰۰ هکتار از اراضی ملی به این نهضت هستیم./ایرنا

.

استان بوشهر

Template Design:Dima Group